Om att duga som man är...

Och glädjas över det vi faktiskt redan har...

Hej vänner!

Jag har varit runt på flera bloggar där det står om bloggkärlek, att vi inspirerar varandra mm, och visst är det fantastiskt! Att min lilla plutt blogg kan inspirera nån är ju helt otroligt! Samtidigt som jag blir så inspirerad av er. Men det får mig också att tänka på känslan av att inte duga, att inte vara nöjd med det som man faktiskt har... 


Ta en sån ytlig sak som vårt sovrum till exempel, det är ganska fint - ljust, enkelt och fräscht, precis det jag gillar - ändå är jag inte nöjd. Så här är det med det mesta för mig, i perioder ska tilläggas, jag har svårt att känna mig nöjd. Det gäller att hitta den där balansen mellan att känna sig nöjd och samtidigt sträva efter att förbättra och förnya i positiv bemärkelse. Det tror jag gäller även i relationer och på jobbet.  Det är helt enkelt något som jag (och säkert många fler?) får jobba på, för jag och mitt hem duger precis som det är (peppning, peppning:)
Ni kanske kan gissa att jag befinner mig i en inte nöjd period just nu, ska göra mitt bästa för att ta mig ur den fortare än kvickt;)

Jag är i alla fall väldigt glad över era gulliga kommentarer och positiva uppmuntran!

Stora kramen till er alla!

Kommentarer

  1. Vi känner nog alla igen oss i det där....det viktigaste är ju att man gör saker och att det man har tycker man om själv.... jag tror också att det är viktigt att man tillåter sig att "pausa" ibland , inse att man inte är på det bästa humöret och inte behöver vara det heller ;) , släpa alla måsten bara sitta och dricka kaffe och tänka på sig själv.......

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen mig...
    Kan ofta knäppa bilder och sen känna, njaee den duger inte att visa upp... tragiskt egentligen. För vi duger alla precis lika mycket! Och våra hem är ju VI. Och inget är det andra likt, och alla duger precis lika bra!
    Du har det jättefint och det är såååå kul att kika in här.
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, ofta känner jag precis likadant! Ibland måste man släppa alla krav o bara vara nöjd! (Ser ut att vara ett riktigt mysigt sovrum!:) kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. ÅÅ va härligt med bloggkärlek! DEt är underbart att man kan inspirera varandra..

    .. men även peppa varandra. Tack snälla rara du för kommentaren angående mitt "mail" hehe.

    Att blogga är kul! Vi sprider idéer, energi och tips till varandra.. det är ju fantastiskt!

    Ha det fint.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  5. Det var väldigt bra skrivet, känner igen mig väl och det är en balansgång det där... För visst duger vi ganska bra bara som vi är. Men så är det ju så kul att fixa o hålla på ... :-)

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!

    Vad roligt att du gillar min blogg.

    Jag måste få säga detsamma om din. Charmig och hemtrevlig. Man blir glad!

    Jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Jag blir ibland lite besviken på mig själv att jag inte kan vara nöjd med allt det fina jag har. Utan jag hela tiden tycker att alla andra har så fint, och hela tiden vill göra om och förbättra.
    Alla säger att man har det så fint, men jag ser det inte själv.
    Visst är man knäpp!! :(

    Hoppas du får en fin dag! Och att vi någon gång får upp våra ögon och verkligen ser hur fint vi har det. Och att det duger som det är.
    Man vad ska vi då göra?!?! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Hmm du vet ju va jag tycker om bloggkärlek ;-) Detta måste man dela med sig av. Jag gillar din blogg och ALLA dina inlägg och detta inlägg med att du inte är nöjd den fattar jag absolut hihi!
    Ibland måste man få vara matrialistisk tycker jag ;-)
    Jag vill iallafalla skicka dig massa trevliga kramar

    SvaraRadera
  8. Fina Sofi!!!
    Jag förstår så på pricken vad du menar! Man vill så mycket, både när det gäller att pyssla och fixa och köpa. Men man räcker inte till. Här sitter jag i mitt glashus just nu, hemma idag för jag fick ett migränanfall igår.
    Var rädd om dig kära du, du är ju en fantastisk person som sprider och delar med dig av ditt liv och din glädje.
    Nu skickar jag en massa pepp-kramar och ni har det såååååå fint hemma hos er!!!
    Bamsekram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!

    Nu är jag tillbaka!
    Jag känner så väl igen mig i det du skriver o ibland får man nästan nypa sig i armen o försöka se på sitt hem med andra ögon, du har det superfint!

    Ha det bra!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  10. Hej !!

    Jag är precis likadan, ibland är inget bra och hela huset är bara usch.. men du har det så fint !!

    och appropå att inte vara nöjd så får du jättegärna kika in hos mej och agera smakråd, jag ska på dop på söndag och kan inte välja mellan kofta och jacka :/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg