Trädgårdens förvandling har börjat!

Hej på er!

En mycket glad och tillfreds bloggerska har ni här idag! Två fantastiska dagar har gjort mig otroligt gott!
Idag har vi fått mycket gjort i trädgården!



G och grannen har fortsatt bygga stenmur


Tycker den blir jättebra!:)
 

Synd att jag inte hade någon "före" bild, för här växte det massor av gräs, gamla vissna blommor och buskar. Här slet jag i förmiddags, men nu är allt (utom några rosbuskar) borta och i Påsk ska vi anlägga en kryddträdgård här:)


Här har det varit grus och två fallfärdiga pallkragar, vi har fått bort mycket av gruset och nu ska vi beställa hem jord så vi kan så gräs här.


Jag tog tillvara på några jordgubbsplantor som fanns i pallkragen, får se om dom klarar sig:)


Någon som vet vad detta är???


Självklar blev det grillat till lunch (och kvällsmat med;) Laxburgare med fetaostsallad! Som åts på altanen i bara linne! Tjohoo, nu är det vår!

Oj, nu har jag verkligen delat med mig av vår dag, men den har varit så bra och jag mår så bra av att få gå hemma och fixa i trädgården:) Vi är nybörjare men vi gör så gott vi kan och lär oss hela tiden! Är du en trädgårdsfantast?:)
Gårdagen var ju också helt ljuvlig med Smultrongårdsbesök och en tur till Sörön. 

Fulltankad med energi är jag! Hoppas ni också haft fint väder och en riktigt härlig helg!?

Nu blir det en varm dusch sen ska vi grilla kycklingfiléer, till de blir det rostade rotfrukter, mums!

Ha det gott fina ni!

Kram på er
 
 

Kommentarer

  1. Låter helt fantastiskt..sååå underbart!!!
    Vi har också njutit solen idag men vi är inte helt krya än så det blev inte så jättemycket gjort som jag kanske önskat, men hoppas solen stannar & värmen håller i sig lääänge..:-)
    Ser såå mumsigt ut!!!

    Ha en skön kväll nu duktiga du
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Va fint ni får det i trädgården!
    Vi har ju också ett gäng igenväxta rabatter som jag tänkte att jag skulle börja ta tag i nu i veckan. Vi är också ganska nya på det här med trädgård, men det är väldigt roligt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig stenmur ni har, me like!!
    Och jisses vad härligt att kunna äta ut igen, och i bara linne dessutom. Underbart!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni kommer få det i trädgården! Vi har också en stenmur runt tomten, men den är ganska så låg. Vi har också varit ute och njutit av vårvädret i helgen och även inhandlat lite nya vårskor! Ha det så bra, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Låter som du haft en toppenhelg snäckan!!! Härligt!! Din energi smittar:))
    Tyvärr tål jag inte lax, men har gillat det innan! Grilla är ju såååå gott:)
    Stenmuren är superfin!!! Kryddträdgård låter väldigt fint!
    Vi har uppgraderat vår trädgård från "gropen" till "vallgraven" - ha ha. Vi dräenerar så sen har vi en del jobb för att få en fungerande trädgård. Det kommer lite senare eftersom vi ska bygga ut först.
    Hoppas du får en fin dag imorgon!!
    Natti natt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilka härliga bilder. Visst är det härligt att bara få vara hemma och "påta" i sin trädgård.
    En krydd-rabatt blir ju jättebra att ha där.

    Vilket väder vi haft. Helt otroligt!
    Vi har också varit ute mycket. Jag har tvättat flera maskiner och hängt ut. Det är ju så härligt och luktar så himla gott.
    Igår fick lilla Svante feber så vi fick ställa in våra planer. Vi var bjudna på fika hos ett av paren som var med i vår föräldragrupp. Synd! Men inget att göra åt.

    Hoppas du får en fin vecka! Kram Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg