Gårdagens projekt!

Hej fina ni!

Allt väl med er?
En underbar dag har jag haft! Tjejmiddagen ikväll blev inställd pga sjuka barn men ändrades till mysig frukostbuffé på favorit cafét Java istället!  Och shopping efteråt såklart:) Vi firade min kompis Emma som fyllt år. Fina burkar och muffinsformar från Greengate fick hon av mig, beställda från hennes favoritbutik Syster Lycklig:)


Det som är kul och bra med Syster Lycklig är att man kan få gratis presentinslagning när man beställer:)

Nu till gårdagens lilla projekt:)
Jag har en stor stjärna som jag klädde med mossa till jul, nu fick jag en annan idé. Jag rev tygremsor av ett fint tildatyg, sen virade jag dem runt hela stjärnan en efter en och fäste sista remsan genom att sy fast den.
Tadaa!!;)





Superenkelt och fint! Matchar ju kuddarna i soffan också:)
En duk till köket blev det med!





 Den blev helt okej för en amatör som jag:)

Lite plock och städning blir det nu innan G kommer hem, sen blir det nog en lugn och skön hemmakväll!
Vad har ni för er idag?

Kram på er alla!

Kommentarer

  1. Jättefint:-)
    Du e fiffig du..;-)
    Här hemma blir de också en lugn kväll..lillkråkan är fortfarande Inge pigg..:(
    Ska strax laga lite gott till middag åt oss!!

    Ha en skön kväll
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är med ditt pyssel.
    Den gamla symaskinen verkar fungera ganska bra.

    Ha en skön kväll älskade dotter och hälsa G.
    Många kramar Mams.

    SvaraRadera
  3. Aha, så fint det blev!!! Och duken blev ju kanoners:))
    Ha en riktigt skön kväll!
    Nu väntar jag på att Marcus ska komma ner efter att ha nattat lilla sessan :)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Stjärnan blev fin med alla härliga färgerna på tyget. Min lördag har varit en lugn hemma dag med en mindre middagsbjudning här på kvällssidan. Hoppas du får en fin avslutning på helgen! kram

    SvaraRadera
  5. Åh så härlig stjärna! Och vilken ide´att klä den så, jätte fiffigt :)

    Ha en trevlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg