Påskfirande och en liten tanke..

Hej fina ni!

I fredags hade vi Påskfirande här hemma tillsammans med våra familjer. Mycket god mat blev det men det mysigaste är ju ändå att få umgås med sina nära och kära:)








 Påsktårta al´a 
      Svärmor!



Igår var jag på en lite tur tillsammans med min bästa vän.. En sak som vi kom att prata om var min blogg, hon läser den varje dag vilket jag är glad för. 
Men när man läser min blogg så handlar det mesta om ytliga saker, shopping och fina saker helt enkelt. Hon menade att hon som känner mig vet ju att jag är så mycket mer, en fantastisk person och vän (tack) 
Det hoppas och tror jag att ni också ser, alltså att bloggen är en liten del av mig (även fast den tar mycket av min tid:) och att jag medvetet håller mig till ganska ytliga saker här på bloggen för att inte bli för privat och för att jag vill att den ska handla om det helt enkelt. Ibland är min familj med på ett hörn, men i "verkligheten" är det min familj och mina vänner som är det viktigaste och värdefullaste som jag har, det kan inga fina saker i hela världen ändra på! 




Tror kanske att de är någon annan som känner igen sig i det här?
En liten tanke så här på självaste Påskdagen:) 

(Samtidigt är jag otroligt stolt och glad över min lilla blogg! Och över att ni läser och lämnar så gulliga och uppmuntrande kommentarer, TACK fina ni!)

Nu ska jag ta tillvara på den här fina dagen!

Stor KRAM till er!












Kommentarer

  1. Oh jaa.. känner igen mig så in vassen!!
    Har skrivit om det i ett inlägg jag oxå!
    Folk som inte känner en kanske tror att man är helt knäpp i bollen o bara springer o pyntar/shoppar men man är ju sååå mycket mer i verkliga livet!
    Hoppas verkligen dom flesta förstår det!

    Så fint o mysigt det ser ut med fikat förresten! =)

    Ha det gott!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Ja , du har helt rätt i det du skriver .
    Var och en väljer ju hur privat man vill vara på bloggen .
    När jag började blogga tänkte jag att jag ska inte skriva så mycket om min sjukdom , den finns ju där hela tiden utan jag vill fokusera på det positiva i mitt liv .
    Det kan vara en blomma , ljuslykta eller vad som helst . Och familjen såklart .
    Men visst blir det att jag skriver lite om tråkvärken ändå , för den tar över ibland .....
    Jag gillar att läsa din blogg , tycker du skriver fint och jag gillar att titta på dina fina bilder . Du inspirerar ju andra .
    Ha en fortsatt trevlig Påsk ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Man väljer ju själv hur privat man vill ha sin blogg. Och det är klart ju mindre privat desto ytligare blir den. Jag gillar din blogg skarpt. Gillar att du visar mycket kläder och ditt fina hus.
    Du verkar vara en härlig tjej.

    Kul med en tur till Smultrongården. Köpte du nåt skoj?
    Jag har varit där några ggr. Väldigt mysigt.

    Jag vill så mycket med våran trädgård. Skulle vilja ha en miljon saker och rabatter och annat fint. Så funkar det ju inte riktigt, inte med våra plånböcker ;) Så vi får ta lite i i taget.
    Det vi har hittills är 5 st pallkragar där jag odlar både blommor, jordgubbar och lite grönsaker. Vi har am. blåbär buskar. Och ett äppelträd. Har även planterat ett skott av ett träd men vet inte om den dött under vintern.Här även en hängsälj som står o väntar på att bli planterad.
    En stenmur har vi också.
    Ja, det var lite om hur vår trädgård ser ut :)
    Måste nog säga att vi gillar att pyssla i trädgården
    men vi är inte så duktiga på det :) Man lär sig väl med åren. Har ju inte varit husägare i då många år än :)

    Är ni nöjda med er trädgård?
    Har ni gjort mycket sen ni flytta dit?

    Ha en mysig eftermiddag och kväll. Här blir det lite god mat och soff-häng. Hoppas det finns nåt bra att titta på bara.

    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Jo på så vis är det perfekt med att blogga för man väljer själv precis hur mycket som man vill berätta!

    Det viktiga är att skriva med hjärta och känsla tror jag... och det har DU!

    Ha en fortsatt bra påsk/Kram Lussan

    SvaraRadera
  5. Jag VET ju att du är en fantastisk människa för jag har ju dig som vän i "real life" !! Ärligt talat finns det inte många människor som är så omtänksamma och goa som dig! Och som ställt upp så mycket på mig när jag behövt!! Men jag kan förstå vad vännen menar, du är ju så mycket mer än prylar och kläder, -du är ju en människa med stort hjärta!! Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Du är KANON bra mer behöver jag nog inte säga =)
    Du bestämmer vad du vill skriva och vi läsare väljer då att läsa det eller inte. Gör det inte svårare för dig utan kör det som känns bra för dig.
    KRAMAR i massor vännen och snälla fortsätt blogga som du gör!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Den där gränsen är svår, har funderat över den själv mycket. Ibland vill man dela med sig av mer privata saker, för att få stöd och råd, samtidigt som man inte vill "blotta sig själv"... Men jag tycker du lyckas kanon med att vara personlig i din blogg, personlig men inte för privat! Så fortsätt så fina du! :)

    Hoppas påsken har varit bra, den där tårtan ser väääldigt god ut!!
    Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg