Allt om trädgård!


Hej på er!

Idag har jag ont! I benen och i fötterna! Visste inte att man kunde ha träningsvärk i fötterna;)
Men det är klart, går man från att vara soffpotatis till att träna tre dagar (fyra om man räknar gårdagens powerwalk som träning:) i rad så ska det nog kännas;)


Just nu på mitt sängbord:)

Ett helt gäng med trädgårdstidningar har jag fått låna av svärmor! Det tackar jag för, med tanke på mina begränsade trädgårdskunskaper:).
Vår trädgård är inte så stor, vi har en gräsmatta, några äppelträd och en väldigt fin stenmur:) Det är allt. Väldig lättskött (tror jag). Vi ska anlägga en kryddrabatt/trädgård tillsammans med min pappa, sen får vi se vad det bli mer.
Har ni några enkla trädgårdstips till mig? Då skulle jag bli så glad!:)

Nu önskar jag er en fortsatt härlig Tisdag!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Ha ha inga trädgårdstips från mig. Alla växter som jag tar i går en säker död till mötes.
    Ha toppenfin kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte ge dig några tips , jag bor ju i nordpolen ;)
    Nej jag skojar bara , visst växer det här också . Men jag brukar bara plantera blommor i olika krukor och placera ut lite här och där .
    I stugan som ligger 25 mil söderut finns det ett äppelträd , eller en pinne . Det var så litet så vi får se vad det blir av det .
    Lite mer fleråriga växter finns där också . Jag får lära mig lite mer om dom .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Sofi! Wow, vad duktig du är som springer! Bra, du ger mig en push att ge mig ut jag med! :) Tyvärr är inte det där med trädgård min starka sida, men jag satte en pionbuske för två år sedan och hoppas innerligt att den tar sig i år. Älskar pioner! Ha d fint, kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Go kväll vännen!!
    Tycker att du ska ha ett planteringsbord/hörna där du kan stå och plantera lite krukor som du kan börja med. Om du vill ha något snabbväxande rekommenderar jag fläderbuske som du dessutom kan göra världens godaste saft på:) förutom mammas jordgubbssaft då;) syrener, pioner, hortensia är underbara tycker jag!! Vill du ha rosor plantera lavendel tillsammans med dem så får du ha dina rosor ifred för rådjuren:) potatis är jätteliätt attiska och gott med egen nypotatis:) nu är jag så trött, har sovit mig igenom äntligen hemma så nu är jag på väg till sängen!!! Går väl aldrig o lägger mig då här tidigt annars, hahaha.
    Sov gott söta Sofi!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Va duktig du är!

    Trädgårdsinspiration letar jag för full efter nu med så nu läser jag igenom tipsen du har fått här. Längtar att få sätta igång och fixa ute nu.
    Ska bli spännnade och se vad du hittar på i trädgården sen.
    Ha en fin kväll!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Japp, det blev en tur till Jakobssons. Älskar den affären. De har så mycket snyggt. Jag köpte en hängare till Svantes rum. Från Kids Concept. Lite kul att de hade den för jag har spanat på den på internet länge. Det kommer bilder när den är på plats :)
    Hittade även en väldigt snygg kudde men köpte den inte.
    Inte så svårt att hitta en massa saker i den affären. Man skulle ju vilja ta hem det mesta ;)

    Vår tjej blev 7 år i februari. Helt otroligt. Tiden med djuren går lika fort som det gör när ens barn växer. Hon är en pigg hund. Hoppas på många år med henne.

    Vad gör du idag?

    Rönneshyttan får det bli! Bokat!! Annika från Karlskoga med bloggen Vikeskär följer nog gärna med också.

    Ha en fin dag! Vi ska göras oss i ordning för kalas nr 1 idag.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg