Ett omaka par!


Hej alla!

En bra dag på jobbet har jag haft, när jag kom hem så blev det en powerwalk och utforskande av nya områden här omkring. Å vad jag älskar att bo så här, nära till stan men ändå på landet med sjön och ljuvligt vackra naturområden runt knuten, det är lycka!

Det blommar i vårt sovrum! Det är de små skotten som jag fått av svärmor som växt till sig och börjat blomma. Nu har jag så mycket pelargoner så krukorna inte räcker till:)



Ett omaka par:)


En ljuvlig pelargon

Visst är det vackra
Vi har också fina orkidéer som blommar och en som är full med gråa ludna löss, fy farao säger jag bara! Det är första gången jag fått löss på mina blommor, men de är på väg att gå en plågsam död tillmötes, ha!(hoppas jag);)
Har ni stött på löss någon gång?

För övrigt så har ni en väldigt trött bloggerska idag, sov dåligt inatt + att det känns i min otränade kropp att jag sprungit torsdag, lördag och Söndag:) Därför blev det en promenad idag så kroppen får återhämta sig lite:)

Hur har din dag varit?

Kram på er!

Kommentarer

  1. Fina pelargoner .
    Orkidéer lyckas jag inte med , även utan löss . Håller mig till mina fejkorkidéer .
    Blomlöss är äckligt , jag brukar kasta bort blomman om den fått det . Men det finns säkert bra behandlingar mot dom .
    Min dag har varit bankbesök ( min pappa dog ju i februari , så hans ärenden måste jag alltid till banken med ) och lite titt i affärer på stan .
    Nyss har jag tittat på "Halv åtta hos mig" . Det gillar jag . Dels att se matlagningen men lika kul att se hur folk har de hemma .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Fin fina pellisar!!!
    Du är ju så duktig och motionerar så, helt fascinerad av dig vännen!
    Nääääe löss, fy bubblan - ta död på de rackarna bra!
    Ha ha såg du förresten Halv åtta hos mig idag? Jag är uppvuxen i den stan och killen som är med har jag gått i samma klass som, festligt värre:))
    Nu till skärgårdsdrömmar på 8:an!

    Jag gillar att få välja allt själv jag, och har ganska så bestämda åsikter om hur saker ska se ut så de brukar inte vara så svårt faktiskt, hi hi. Vi har valt den högra;)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!

    Min dag igår var jätte bra. Hade en kompis här hela dagen. Vi tog 2 långa promenader. Nenya var helt slut på eftermiddagen. Hon börjar bli gammal, mattes tjej.
    När Micke kom hem så packade vi in oss i bilen och åkte till ett par kompisar i Nora.
    Vad gjorde du? Blev det en löptur?

    Ja, men gärna. Jag är på! En tur till Fab Keramik och Smultrongården. Antingen om vi tar båda ställena när Emilia kommer eller om vi ( du och jag) tar en dag och åker till Rönneshyttan. Kul!!

    Jag är så sugen på att åka till Jakobssons möbler idag. Tror att jag ska ta och ringa en kompis och väcka henne ;) Hoppas hon vill med!

    Ha en fin dag på jobbet!

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Låter uunderbart att bo så..:)
    Skönt att ha naturen in på knuten!!

    Usch & fy..löss gillas inte..:( Jag har tyvärr inte så stor erfarenhet av det (tack & lov) men att spruta med såpavatten har jag hört att det ska vara effektivt!!
    Lycka till:)

    Ha en fin dag
    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  5. Hejhej!
    Hur står det till? Vad duktig du har varit med löpningen... Själv har jag haft ont i halsen ett par dagar så har bara tränat styrka. Men idag kändes det bättre så blev ett intervallpass :) Kändes skönt i benen! Ska ge mig på milen snart är det tänkt... Huua!

    Vad härligt ni verkar bo! Tror jag med skulle vilja bo sådär den dagen det är dags för oss att skaffa hus :) Nära till naturen men ändå ganska centralt...

    Hoppas du haft en fin tisdag!
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg