Kryddland!


Hej på er!

Vilken underbar helg vi haft! Kan tänka mig att det är fler än jag som haft det???:)

Min Söndag började med en löprunda på 5 km. Tiden blev 30.14 så jag har en bit kvar till toppformen, men jag är ändå jätte nöjd:) Kunde dock gått ganska illa för jag gjorde en riktig vurpa, men jag klarade mig med uppskrapat knä och smalben:)

Resten av dagen har vi varit ute och fixat i trädgården! Min mamma och pappa kom förbi och hjälpte oss att anlägga ett kryddland, eller rättare sagt Pappa anlade ett kryddland åt oss:) Tack Pappa:) Nu har vi färska kryddor hela sommaren!












Rosmarin, oregano, gräslök, citronmeliss, kryddsalvia, timjan och citrontimjan! Massor av vitlök satte vi också! De trivs i jord blandad med mycket grus och gärna sand. Det har jag lärt mig idag! Tur jag fick den här så jag kan lära mig lite mer:)


Grillat och fikat ute i solen har vi ju också gjort. Hela veckan ska bli fin har jag hört, härligt!

Imorgon är det Valborg! Det firar vi med att grilla tillsammans med vänner! Vad ska ni hitta på?

Önskar er en mysig Söndagskväll!

Kram Sofi

 

Kommentarer

  1. Vad duktig du är!
    Jag hade oxå tänkt sätta lite kryddor i år men bara i kruka eller "sockerlåda". Kanske ska sätta lite fart nu då :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad härligt med ett eget kryddland. Bara att gå ut och hämta vad man önskar. Jag funderar på att sätta lite kryddor i en stor kruka/urna.
    Det finns ju så mycket fina ettåriga blommor. Ska du köpa plantor eller kommer du så själv?

    Igår gick vi promenad, sov middag och bara var. Tvätta
    lite också och hängde ut. Det är ju så ljuvligt att hänga tvätt ute.
    Micke höll på och greja i trädgården. Vi håller på och anlägger lite sten vid parkeringen. Det kommer bilder på det när det är klart :)

    Hoppas du får en härlig Valborg! Nu ska jag försöka söva lillen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Att ha kryddor runt hörnet är inte helt fel.
    Önskar dig en riktigt härlig Valborg.
    AC

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!!
    Heja dig med löpningen :) var en riktigt bra tid ju!! Tycker jag!

    jag har hört mycket om Lyssnades pedagogik, för visst är det en bok? De säger att den ska vara jättebra. Får nog ta och läsa den tror jag! Vi jobbar inte heller efter en särskild pedagogik mer än att allt ska vara på barnens nivå. Allt från den dokumentation man sätter upp till att vi har låga bord att äta vid :)
    Dokumentation är något jag funderar mycket på med. Dokumenterar ni i pärmar eller digitalt? Vi har inte kommit igång med den biten än eftersom vi precis öppnat men det är något vi den närmsta tiden ska utveckla. Jag är sugen på att prova webbaserad dokumentation :) Vi är ett gäng som vill det, gäller bara att få med övriga kollegor :)

    Oj vad långt det blev. Hihi! Nu ska jag göra mig iordning och åka och jobba lite.

    Ha en fin valborg tjejen!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Gu så duktig du är med löpningen! Jag har långt kvar tills jag når dina sträckor :/ Vilket härligt kryddland. Ni kommer få god mat hela sommaren + att det säkert doftar gott från kryddorna oxå.
    Hoppas ni får en trevlig Valborg! Kram

    SvaraRadera
  6. Du är såååå duktig söta Sofi!!
    Så mysigt med ett kryddland=) Min ambition är att iaf få till en planeringshörna i år, annars blir det mest måla huset, när fasaden kommit på plats, i år. Annat trädgårdsfix får vänta tills nästa år;)
    Men just det där att göra land och ha stenar runt omkring blir så himla fint!!
    Önskar dig en superhärlig valborg med goda vänner.
    Stora varma kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Vill önska dig en fin valborg! Och vad duktig du är som håller i med löpningen, duktigt jobbat=)

    Härligt med kryddland, det skulle jag oxå vilja ha men med 7 katter känns det inte så fräscht;)

    Ha det nu gott min vän/Varma Kramar Lussan

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har gjort i ditt trädgårdsland .
    Kul att kunna plocka in sina egenodlade kryddväxter .
    Grilla med vänner låter trevligt .
    För våran del blir det inget valborgsfirande , maken ska och jobba nattskift .
    Ha en fin valborgsmässoafton
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett kryddland. Jag ska så i helgen i mina pallkragar. Vilken frihet det är att ha trädgård :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. vilket fint kryddland! Det är så härligt med egna kryddor!

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!

    Vilka snygga rosa jeans du shoppat!
    Dynorna o vaxduken va supersöta o kryddlandet likaså, perfekt med färska örter hela sommaren!

    Trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg