När solens strålar kika in.





Kanske inte den bästa kvalitén på bilderna men det är känslan jag vill åt!
När solens strålar lyser in och det känns som att våren är på väg, när den blå himlen speglar sig i kaffekoppen och det blir små solkatter, DEN känslan vill jag fånga!:)  
Dessa bilder tog jag i veckan då vi haft många soltimmar. Idag lyser dock solen med sin frånvaro...

Hej!

Några dagars uppehåll blev det här!
Inte meningen alls men tycker det gått i ett i slutet på veckan plus att vi varit halvdäckade i förkylning från och till. Vet inte vad det är vi har för det går verkligen upp och ner. 
Ja ja det är väl bara att gilla läget och jag tror inte att vi är ensamma om att vara förkylda/sjuka?;)

Igår fick jag mig en energi/självkänsla påfyllning som heter duga!
Jag jobbade för första gången sen Nils kom och det var så kul!
Oj så mycket positivt jag fick höra av barn, föräldrar och kollegor! Svävade nästan på små rosa moln när jag åkte hem och kände mig som världens bästa pedagog typ;);)
Det är ju väldigt lätt att vara en bra pedagog när man känner sig inspirerad, motiverad, intresserad och positiv till det mesta. Lägg sen till fantastiska kollegor och barn så är det inte så svårt:)
Vikariebrist, stress, stora barngrupper etc är ju inget som jag känner av när jag bara hoppar in någon dag ibland vilket är så skönt. 
Så gårdagen var magisk. På måndag ska jag jobba igen och jag längtar faktiskt. Sen får vi se när det blir nästa gång.

Nu hör jag någon som pratar i sovrummet. Han har sovit en stund på förmiddagen eftersom han vaknade redan vid sju i morse:)

Önskar er en fin Lördag!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Hej hjärtat <3
    Så härligt att pratat med dig igår!!
    Å soool ja... Den lyser med sin frånvaro här med idag... Har bröd i ugnen.. o massor av disk på bänken;-)
    Vi ska ha gäster ikväll så jag ska fortsätta fixa lite.
    Vaknade och kände mig helrisig, men nu känns det bra igen... Märkligt. Är nog lite trött, tar på krafterna på mamman med... Nu pysslar hon om lille Sigge. Gör rent o fint i hans bur igen :)
    Ha en fin lördag vännen min <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Den där vasen är så himla fin... :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg