Härliga höst!

Å vad jag tycker om hösten!

Idag tog jag en promenad hem från stan, tog ca 50 min och jag njöt av varje sekund. Solen sken och luften var klar och höstlig! Så härligt! Stannade till längs vägen och plockade de här...




Någon som vet vad det är för bär? 
Det är inte rönnbär, så mycket vet jag, tänker inte provsmaka dem heller, så nyfiken är jag inte:)
Fina är de i alla fall...



Blev lite mer höstligt på soffbordet och i soffan som fått två nya höstkuddar..

kuddöverdrag hemtex
Hösten är fantastisk!

Nu ska jag laga lite kvällsmat, snabb biffstroganoff står på dagens meny!
Superenkelt och jättegott! Strimla fläskfilé, stek tillsammans med rödlök. Ha i Arla kökets stroganoffpanna och låt koka ett par min, servera! 
Stroganoffpannan är så god och perfekt att ta till om man vill att det ska vara lätt och gå fort att laga mat i veckorna:) Och det vill jag!

Allt gott till er!

Kram kram

Kommentarer

  1. Kollat in den nya tygaffären i Krämar´n? MASSA fina tyger.. Köpte fina lila kuddöverdrag igår,en ny favvobutik! =) Håller med,hösten är den BÄSTA årstiden! =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Den har jag missat, ska absolut spana in den snarast! Tack för tipset!:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt!!! Å ni har ju kommit rejält iordning i ert hus. Hos oss råder fortfarande kaos ;-) Men det är inte lätt att hinna med att plocka, passa dotterns dansträning och jobba, men det tar sig :-)
    Kannan som du har kärleksört har jag oxå, fast i en låda än så länge dock. Kärleksört har vi oxå i vår trädgård, gillar dem skarpt.
    Härligt att allt går så bra! Mys på i huset :-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja, det är så härligt! Vi har kommit i ordning en del, men det finns fortfarande kartonger att packa upp och mitt pysselrum ska vi inte tala om, där är det saker högt och lågt;)Lika så på G:s kontor;) Men men det får väl ta sin tid. Ser att ni är i full gång med renoveringen, va spännande!
    Tror det kommer bli jättefint!
    Ha det gott!
    Kram Sofi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg