En härlig blogglunch.



Fiskgryta som smakade ljuvligt.


Varm rödbetssallad med chevré som var magiskt god:)


Nästan hela ligan, Ing-Britt, Fredrika, Helena och jag.


Och Katarina såklart, som jag för övrigt lånat alla fina bilder av:)

Hej!

Ja men i Fredags fick vi äntligen till en liten blogglunch.
Vi möttes upp på stan och gick sen till Ingeborgs här i Örebro. Någon av tjejerna hade hört att de hade en grymt god rödbetssallad med chevré som vi ville pröva, ja alla utom jag då som valde fiskgryta eftersom jag var lite osäker på om jag kunde äta chevré.
Maten var underbar och vi hade så mycket att prata om så tiden flög iväg. Helt plötsligt var det eftermiddag och vi hade alla lite olika planer för kvällen så efter lite shopping av krispiga tulpaner (ja jag var ju tvungen att använda detta härliga "bloggord" som vi skrattade så åt då ingen av oss egentligen förstod hur tulpaner kan vara krispiga;);) bar det iväg hemåt.

(När jag slagit upp ordet Krispig visade det sig att det kan betyda frasig, spröd och knastrig och det kan ju faktiskt tulpaner vara, men det kunde också betyda sur och vresig och knaprig...;)


Katarina funderar på hur många tulpaner hon egentligen ska köpa:)
Bild lånad av Helena.

Tänk så många härliga människor och så mycket roligt man får uppleva tack vare bloggen:)
Tack för en mysig lunch tjejer! Det får vi gör om snart.

Söndag och första mars. Just nu singlar stormar det ner lite snöflingor från skyn. 
Det är väl typiskt nu när det är första mars och våren borde vara på gång:) Ja jag vet, det kanske är lite väl optimistiskt att tro att våren ska komma nu men man kan ju alltid hoppas:)

Här laddas det för femmilen. Håller tummarna för bra prestationer av de svenska herrarna, tycker att de är värda det:)

Vad hittar ni på idag?

Fin Söndag till er! 

Kommentarer

  1. hallå där lilla sötsnöre..;)
    Jamen vi hade såååå mysigt! Vi får göra om det igen sen när lilleman kommit...
    Du måste gå dit sen och äta den där salladen... det var ju 3:e gången för mig och den blir bara godare o godare..
    Haha va rolig du är som slog upp krispigt.....hahaaaa...
    Jag fortsätter nog att kalla dem fransiga....eller bara för tulpaner...;)
    Kram o ha en mysig söndag!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hejsan Sofi!
    Tack för en trevlig stund, var så kul att ses.
    Vad fint erat nya vitrinskåp är och inte tycker jag det ser mörkt ut men en bild kan ju finsjusteras ;)
    Ha en skön start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt med en bloggträff.. Verkar så himla mysigt och vilken matni åt!!

    SvaraRadera
  4. Ser ut och låter som ni haft en mysig stund tillsammans! :)
    Måste passa på att gratulera till graviditeten! :)

    Kramar Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg