Lite vårnytt och att känna stor tacksamhet!






Sjalen kommer från Joy och hudvårdsprodukterna från Rituals.

Hej!

Igår hade jag en supermysig dag på stan med min mamma och moster. Tanken var att jag skulle vara med en stund på förmiddagen och sen åka hem men vi hade så himla trevligt så jag var med hela dagen, något jag såklart fick sota för sen men det var de värt!:)
Det handlades kläder till lillen i magen (tack snälla mamma och moster!:) och jag unnade mig lite hudvårdsprodukter och en ny vårsjal. Kläder är ju liksom ingen idé att köpa nu så här en dryg vecka innan kejsarsnittet (nu hoppas ju både jag och lillens pappa att det blir tidigare för väntan är ju olidlig!:) men sen ska det shoppas vill jag lova:)
Hade iofs tänkt köpa några par nya mjukisbyxor att ha med till BB men efter flera klädprovningar och många skratt så konstaterade vi att det var en mycket stor mage i vägen;);)
Får nog göra ett nytt försök i veckan, fniss...
Kan tala om att efter varje provrumsbesök fick min snälla mamma böja sig ner och knyta mina skor också, något som fick oss att skratta ännu mer och de andra besökarna att undra vad vi sysslade med;)
En mycket härlig dag hade vi i alla fall!

Idag har vår närmsta familj varit här och hjälpt oss med fönsterputsning och lite trädgårdsfix. En enorm tacksamhet och ödmjukhet känner jag för det.
T.o.m mat och fika hade de med sig vår underbara familj! Allt för att underlätta för mig, blir rörd bara jag tänker på det:)
Jag känner mig så lyckligt lottad över att ha en så fin, omtänksam och kärleksfull familj. Det värdesätter jag mer än allt annat och känner stor tacksamhet över. De ställer upp i vått och torrt och har hjärtan av guld. Jag kan nog inte minns att vi någonsin varit osams eller bråkat om något (nja kanske när jag var i tonåren då:) utan har en stor tillit och respekt för varandra. 
Nu blev det mycket fina ord här inne men tycker verkligen att min mamma, pappa och min svärmor är värda all kärlek och respekt de kan få!
TACK!

Jag då, jo när allt var klart och de åkt hem orkade inte min kropp mer, för trots att jag skulle vila så gick ju inte detta. Inte kan jag se på när dessa underbara människor är här och hjälper oss, nä då vill jag också jobba! Så jag både putsade fönster och fixade med annat och det gick bra eftersom jag tog det i min egen takt. Men sen kraschade jag i soffan precis som igår när jag kom hem. Nu värker det i hela kroppen men jag känner mig ändå så glad och lycklig.
MEN nu har jag lovat mig själv att i veckan ska jag ta det lugnt, väldigt lugnt och ladda för vad som komma skall. Tänk, om en vecka och en dag är han här, vår lilla Nils.

Ett långt, kärleksfullt och känslosamt inlägg fick det bli idag, hoppas ni orkade läsa hela!:)

Nu kommer snart G hem och då ska vi tända grillen!

Fin Lördagskväll till er!

Kram



Kommentarer

  1. Grill-mat är bästa maten.. : )

    SvaraRadera
  2. Att ha en fin familj som hjälper och stöttar när det behövs är det mest värdefulla man kan ha. Med familjen som stöd klarar man det mesta i livet. Den ska vårdas ömt.

    Ha en fin helg! Kramkram!

    SvaraRadera
  3. Fint att du uppskattar dina nära, många kan ta sånt för givet.
    Lycka till med den lilla, du har så mycket roligt framför dej!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Åh du har en sån underbar tid framför dig med första bebisen!!
    Tack för din supergulliga kommentar hos mig! Jag älskar ju verkligen att fotografera mat!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilket fint inlägg här hos dig! Man riktigt känner kärleken du känner för dina nära:) Underbart med all den hjälp ni får!
    Så spännande med den lille, så snabbt tiden går, tänk att han snart är här:)
    Två av mina närmaste vänner ska bli föräldrar i år och det är bara så roligt och spännande. Och min kusin och hans tjej väntar barn vilken dag som helst nu:)
    Hoppas allt går bra för dig/er när det sedan är dags!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej sötnos <3
    Jaaaaa, förstår precis vad du menar. Det är liksom de där små stunderna som gör så stor skillnad och det är värmen o kärleken från familjen som är så betydelsefull <3
    Här är en till som var sååååå trött när hon kom hem idag.
    össen, totaltslocknade bara som en tok i en stol... Det är väl liksom det som gör sig påmint de här gångerna att jag inte är 100%... Men änså, man vill och gör ju det för att man så gärna vill som du skriver. O nu har jag ingen bebis i magen ju..
    Ja, nu tar vi det riktigt lugnt imorogn både du o jag eller hur vännen? <3
    Massa kramar denna lördagskväll!
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Den sjalen var verkligen sååå fin och vårlig. Rituals produkter har jag verkligen fastnat för, både sköna och luktar supergott.
    Hoppas du har en lugn dag idag och tar igen dig efter gårdagens stök. Men så himla snällt av dina nära att hjälpa er nu när du inte är riktigt fit for fight.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg