Smart förvaring!

Hej på er!

Hoppas helgen varit bra?!

Tycker nog att min helg varit riktigt lugn och skön med mysigt besök både fredag, lördag och söndag, lite fix i trädgården och lite shopping såklart!
Vi fick ett presentkort i inflyttningspresent av mamma o pappa. Hade önskat på Hemtex så där handlade vi idag en "varg" pläd och två "varg" kuddar. Lite olikt mig men det var riktigt fina och mjuka:) Bilder på dem visar jag senare.

Förvaring kan man inte få för mycket av, jag tycker vi har otroligt lite förvaring i huset, G tycker att jag har otroligt mycket saker... I alla fall så åkte han till Ikea och köpte en sängstomme med låder i igår, vi har ju en sänggavel som sitter på väggen och som tur var passade det riktigt bra ihop...









Det får plats väldigt mycket i lådorna, så sängförvaring rekommenderas! Madrasserna kom upp en bra bit med vilket gillas mycket!:)
Nu ska sänglampor upp, gardiner till lilla fönstret sys och svärmor ska väva mattor, sen är sovrummet "klart" ( riktigt klar med ett rum blir man ju aldrig:)


Nu vankas det mat:) Ha en fin Söndagskväll!


Kram på er!

Kommentarer

  1. Gillar er sänggavel, den var super!! Var hittar man en sån? Är på jakt efter en till vår säng, men eftersom vi har en kontinentalsäng är det inte det lättaste. Men er verkar sitt på väggen va? Vi har en 160 cm bred säng.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vår sänggavel är köpt på Jakobssons möbler i Odensbacken, den heter Newport och vi gillar den jättemycket! Den sitter på väggen och passar mycket bra till vår 160 säng. Själva sängstommen är Brimnes från Ikea.
    Hoppas ni hittar en ni gillar!
    kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Attans, jag hittar den inte på Newports hemsida
    http://www.newport.se/products-page/detaljer/sanggavlar/page/2/
    Var det nyligen ni köpte den eller? Den hade passat perfekt till vår säng och jag superdiggar er =)

    SvaraRadera
  4. Den finns på http://www.bromollamobler.se/sovrum-c-124-1.aspx?pagesize=20&pagenum=1&useparams=0, den verkar inte säljas av Newport, men heter newport sänggavel:) konstigt:)
    Finns även på http://www.jakobssonsmobler.se/index.html, där var jag för några veckor sedan och då fanns den kvar, kanske går att beställa, för ni bor ju en bit ifrån;)
    Vi är jättenöjda med våran! Lycka till med letandet nu!:)

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för infon!!! Ska även titta på en från Lexington som Sova-butiken här har.Vi har köpt vår säng där och han lovade att ge oss ett bra pris på den om jag skrev om dem på bloggen ;-)
    Så nu ska jag genast kolla upp den i Bromölla, mina föräldrar bor inte allför långt bort därifrån.
    Tack och ha en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. hej! jag älskar både din säng med förvaring och din jätte snygga sänggavel. jag och min sambo är ute efter en vit å HÖG säng. och du har skrivit att eran denna säng blir hög med tanke på förvaringen under? jag kollade in på ikea.se efter BRIMNES sänggavel med förvaring under. men det står att den bara är 47cm hög? hur kommer det sig att eran kan vara så hög som den ser ut att vara på bilderna? :) kan du skicka länk från ikea, på vilken säng ni har? och skicka en länk på var jag kan beställa hem sänggaveln som ni har? då jag bor i en mindre by, så har ganska långt till olika butiker, så föredrar att beställa!
    det vor JÄTTE snällt! jag vet att du skrev detta inlägget föra året. men jag hoppas att du kan gå in på min blogg: www.anna-strom.devote.se och lämna en kommentar med mina frågor och skicka länkar så jag lättare huttar! :) eftersom om du svarar här på din blogg, så kanske jag inte hittar den igen och så! :( så gå gärna in på min blogg adress och svara. det skulle hjälpa oss så mycket. så kanske vi hittar sängen vi söker. tack på förhand. kram / anna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg