Pepparkaksglass!







Ljuvlig pepparkaksglass smakar bäst tillsammans med en kopp kaffe om ni frågar mig:)

Hej!

En fantastiskt fin morgon har vi här i Örebro!
-2 och klarblå himmel. Solen håller på att vakna och vi likaså:)
Idag ska vi köpa gran. En maffig kungsgran får det bli. Det har vi haft de senaste åren och varit otroligt nöjda med:)
Men först ska jag och lilleman ta en promenad när pappan i familjen tar en löprunda, sen ska det slängas skräp på tippen, det har ju blivit en del i samband med byggnationen. Lite julklappsshopping blir det nog i eftermiddag också innan det är dags att klä granen:)

Igår gjorde jag en så enkel och god glass!
Självklart ska ni få receptet:

Pepparkaksglass

ca 1 liter

5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk, sockrad (397 g)
100-150 g pepparkakor

Garnering

Några grovt krossade pepparkakor

Gör så här:

1. Vispa grädden fluffig i en skål (men inte för hårt)
2. Häll ner den kondenserade mjölken i grädden och blanda noga
3. Rör ner de krossade pepparkakorna i glassmeten
4. Häll glassmeten i en limpform, ca 1,5 liter. Strö lite krossade pepparkakor på ytan. Täck formen med plast och ställ den i frysen i ett par timmar tills den är genomfryst. Ta fram glassen en stund innan servering. Servera i strutar el på tallrik.
Mums!

Receptet hittade jag HÄR!

Nu tar vi tag i denna vackra dag!

Kram på er!

Kommentarer

  1. BlueHost is one of the best hosting provider for any hosting plans you need.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg