En dagbädd i lillens blivande rum.



Hemnes dagbädd från Ikea.


Fin med bra förvaring!

Gokväll!

Vill börja med att tacka för alla fina och peppande kommentarer i förra inlägget!
Ni är för goa! Jag blir alldeles varm i hjärtat:)

Idag har jag varit hos läkaren så nu är jag sjukskriven 50% tills vidare och det känns bra. Tänkte jobba 50% så länge det går sen får vi se om jag tar föräldrapenning eller blir heltidssjukskriven, vilket tydligen är mycket svårt eftersom försäkringskassan helst vill att man går på kryckor el sitter i rullstol pga sina graviditetsbesvär för att bli heltidssjukskriven(!)

Nu till något helt annat! 
I helgen när vi var på Ikea så tittade vi på en dagbädd från Hemnes. Den ska vi ha i lillens blivande rum. Just nu har vi ingen extrasäng så den ska fungera som det men framförallt ska G kunna lägga sig och sova i den om bebis är ledsen mycket på nätterna i början. Då får han sova, och jag kan i lugnt och ro ta hand om bebis. Självklart kommer vi göra tvärt om också men inte så länge jag ammar (vilket jag hoppas på att göra ett tag:)
G åker ut själv och köper den i helgen eftersom vi var lite osäkra på om allt skulle få plats i bilen sist... Ja med tanke på att han hade en flodhäst med sig då också, fniss;);)
I helgen ska vi också slänga ut lite saker på blocket bla två tjocka madrasser och ett vitrinskåp i ek.

Nä nu ska jag äta semlor!
Och eftersom G inte äter sötsaker så blir det två till mig!;)

Fin kväll till er!

Kram Sofi

P.s Jag fick en fråga angående en vit korg som vi har i vårt vardagsrum. Den är köpt på Åhléns för några år sedan:)

Kommentarer

  1. Precis så gjorde vi oxå!
    Jag ville att R skulle få sova eftersom han skulle upp o jobba..!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är på att planera allt. Själva planerade vi inte alls men så var man ssååå trött också- båda två. Nu efter hand hade vi nog gjort lite annorlunda men man lär sig något hela tiden under resans gång. Kram på dig // Susanne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg