En liten roadtrip!

Min söta vän Emma.

Hej!

Igår var jag och min söta vän Emma iväg på en liten roadtrip.
Vi började med att besöka några små loppisar längs vägen sen när magarna började kurra styrde vi bilen till Båsenberga som ligger precis utanför Vingåker. Det är ett hotell där man kan boka konferenspaket, golfpaket eller bara njuta av de fina miljöerna och relaxa. Där finns restaurang, golfbana och cafè. Tyvärr var restaurangen och hotellet semesterstängt men vi njöt ändå av omgivningen som är magiskt vacker och som tur var serverade de lunch på caféet:)

Himmelskt vackert trots att det var stängt.

När magarna var mätta fort vi vidare till Vingåkers Factory Outlet!
Butiken ligger inne i Vingåker och är fullproppad av märkeskläder (ex Tiger, Craft, Rönisch, Hunter, Hunky Dory, Odd Molly, Polarn och pyret, Sail racing, Saint Tropez mfl) till rabatterade priser. Vi var nyfikna på deras Odd Molly utbud eftersom det var ganska nyligen de tog in det märket. Tyvärr var det ganska utplockat den här gången men de får ju hela tiden in nya partier så nästa gång finns det förhoppningsvis mer.
En Kofta från Odd Molly blev det i alla fall:)

Satt som ett smäck!:)
Funkar lika bra till hösten som till sommaren tycker jag!

På Outletområdet finns det även en stor Scorett Outlet, en Ittala Outlet och en Delicato Outlet.
Några små inredningsbutiker finns det också:)

När vi spenderat några timmar på Outleten bestämde vi oss för att åka vidare. Vi åkte tillbaka mot Örebro men gjorde en liten avstickare för att besöka sjökrogen Katrinelund
som ligger vid Hjälmaren. Där åt vi en fisk och skaldjurstallrik som var fantastiskt god, till efterrätt åt jag blåbärspaj och glass (sa jag att vågen börjar närma sig +3 kg den här semestern! Måste sluta med dessa efterrätter;) sen satt vi där, pratade och njöt av solens sista strålar som speglade sig på vattenytan.
Magiskt var ordet.

Fina Emma förevigar den vackra solnedgången.

Det är såna här dagar man bär med sig i hjärtat lång tid framöver.

Som ni kanske märker så bloggar jag lite sporadiskt nu. Jag har ju fortfarande semester och trots att vi "bara" ska vara hemma den här sista semesterveckan har jag ju ändå lyckats boka in några dagsutflykter med vänner och lite andra roligheter:)
Så det här rensandet och fixandet som jag skulle ägna mig åt den här veckan får helt enkelt skjutas upp, eller kanske att jag hinner med det någon dag vem vet:)
Den 16 Augusti har vi i alla fall Loppis här i Ekeby-Almby så tills dess ska det vara färdigrensat.
Imorgon el Torsdag berättar jag mer om Loppisen.

Nu ska jag ta mig ut på en promenad i värmen!

Fin kväll till er!

Kommentarer

1. Åh så otroligt mysigt det där lät
    Factory outlet i vingåker har jag besökt många gånger. Dock tyckte jag inte att det var så billigt deras odd molly.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

2. Hej hej!
    men ååå vilka ställen ni varit på..
    Tänk..jag har aldrig varit på outleten i Vingåker trots att det är så nära...
    Å Katrinelund...dit har vi inte heller tagit oss ännu...
    I morgon ska jag luncha med Helena så jag kan fråga henne när hon har tid att fika..;)
    kram Katarina

3. Vilken härlig dag ni har haft och vilken toppensnygg tröja du har köpt.
    Ha det bra!
    Birgitta

4. Så mysigt med utflykter, det är sommar det!!! Så fint ställe och koftan du köpte...ohhhhh så himla söt!! Härligt när man kan fynda, tänk att man tycker både inredning och kläder är så roligt :-)) Ja du, vår lilla Molly är söt som socker men puhhhh så busig just nu...har glömt hur det var att ha valp i huset...hihii Ha en fin kväll! Kraaaam Paula

5. Åh vilken härlig och mysig dag ni fick tillsammans! Underbart att få strosa, äta gott, shoppa lite fint och bara vara:)
    Kram

6. Vad mysigt ni har haft! En riktig heldag.
    Den där Outleten har jag funderat på många gånger men aldrig tagit mig dit. Det får nog bli en tripp i höst kanske.