Tillbaka och inspirerad!



Här bor hon, söta Anna som har bloggen Ekenäsliv.

Hej på er!

De senaste dagarna har jag känt hur bloggsuget smugit sig på så nu får bloggpausen vara över!:)
Efter en härlig vecka på Cypern (trots förkylningar) var vi hemma i ett par dagar innan vi for på nästa semestertripp. 
Ett besök i Kalmar, närmare bestämt Ekenäs där bloggvännen Anna och hennes familj bor. Jag och Anna har följts åt ända sen jag började blogga. Vi köpte våra hus samtidigt och fick tillgång till dem samma helg hösten 2011. Vår resa ser lite olika ut då Anna och hennes Marcus valde att köpa ett renoveringsobjekt och vi köpte ett hus där vi inte behövde göra så mycket.
Genom åren har vi kunnat se hur deras hus förvandlats till ett av de vackraste hus ögat kan skåda. 
Tillsammans har de med varsam hand renoverat och inrett så fint. Ni ska snart få se.

Senare än planerat svängde vi in i Ekenäs. En punktering gjorde att vi blev några timmar sena.
Vi möttes av Anna och hennes Marcus, det blev kramkalas, presentutdelning och en rundtur i huset innan vi blev bjudna på god mat, hon är inte bara bra på att inreda den där Anna, hon kan laga fantastiskt god mat också!

Nu ska jag bjuda några bilder från vår första kväll samt en rundtur i deras vackra, inspirerande hus!


Välkomstbubbel:)


Ljuvlig melonsallad.


Anna hade dukat så fint ute.


Godaste pastasalladen bjöd hon på. Receptet hittar ni HÄR!


Här i deras vackra glasveranda åt vi sedan efterrätten och då hade det redan blivit mörkt ute.


Vardagsrummet.


Kudden med tofsar från day home ska jag också införskaffa, så snygg!


Superfin lampa från Tine K.


Den svarta hörnan i vardagsrummet!


Var sak har sin plats. Ordning och reda är Annas melodi.


I köket (som är så fint så jag nästan dog:) har de en vacker platsbyggd sittbänk.


Ett gammalt bord bryter av mot allt det nya, så fint.


Vackert är bara förnamnet.


En fin tallrikshylla passar så bra i deras lantkök.


I deras gästrum är det så här fint!


Anna bäddar så fint, lite hotellyxkänsla:)

Inspirerande eller hur?!

Deras hem är så fint, inspirerande och rent:)
När jag kom hem igår hade jag sån lust till att fixa, plocka och städa. det smittar tydligen av sig:)
Så rent och snyggt som Anna har får jag aldrig men denna tjej är en stor inspirationskälla för mig och många andra. Inredningsmässigt men också i livet:)
Tack snälla Anna, Marcus och Tyra för att ni bjöd in oss i ert hem!

Nu kära vänner ska jag ta en dusch! Har svettats i solen på altanen samt tagit mig an ett litet måleriprojekt så nu behöver jag en dusch:)
Imorgon åker vi bort igen, närmare bestämt till Göteborg! Vi blir borta ett par dagar men sen ska vi vara hemma resten av semestern och det ska bli skönt.

Nu önskar jag er en trevlig kväll!

Kram Sofi 

Kommentarer

  1. Sötaste finaste Sofi!!!
    Blir ju både rörd o generad av allt fint du skriver💖
    Dom vi sa, ni är såååå välkomna hit igen!
    Å så ses vi ju i Enköping på eventet med:)))
    Jösses vad trött jag är idag. Vi gick upp 6.30 imorse, var ju ett tag sedan ;)
    Men nu är tjänstebilen hemma o M polerar vår så vi jan lja den pärlan!!
    Nu ska vi sussa:)
    Natt natt o ha de så bra i Gtb!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, att vara på besök hos Anna måste vara en upplevelse, hon verkar ju bo så fint. Men det gör ju du med. Kul att ni hann med en tripp till Öland också, det är ju nästan ett måste ;) Badade ni eller var ni runt och tittade i affärer och så?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hallå sötis!
    Ja visst har hon fint den där annapanna..;)
    Haha den där städlusten sitter i än...men det är ju så varmt så man orkar ju inte riktgit...men hjärnan går på högvarv och jag har på börjat omorganisationer och rensningar på flera håll...haha..
    Jätte fina bilder har du tagit!
    Låter som ni har en toppensemester.
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Så fint inrett! Nu blev jag verkligen inspirerad till att fixa än mer här hemma :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg