Några bilder från vårt kök...









Oj oj oj, håll tillgodo med dessa bilder:);)

Hej!

Några halvsuddiga bilder från vårt kök visar jag ikväll. 
Jag vet inte hur ni är men jag visar helst det jag gillar här på bloggen. Vi har väl alla något rum eller ställe som gud glömde typ;) Haha här hemma har vi flera såna ställen, som jag inte visar såklart, vill ju inte förstöra den där bilden om det perfekta hemmet som vissa verkar ha om oss bloggerskor:) Skämt åsido:)
Visar ju iofs några bilder från vårt kök ikväll. Om jag ska vara helt ärlig så är köket det rum jag gillar minst här hemma, ja inte alls faktiskt.
Det är lite bänkyta, ingen väggyta och känns litet och mörkt trots ett stort burspråk där det flödar in ljus.
Sen är det i Ek, just det Ek!:) Det är absolut inget fel med det bara de att jag inte är så förtjust i det, tyvärr.
Både luckor och stommar är i ek så byte av luckor blir det ju inte tal om och riva ut ett kök som är 10 år gammalt tänker vi inte heller göra. Jo förresten så skulle ju jag kunna tänka mig det men G tycker att vi ska lägga dom pengarna på att betala av huslånet istället och det har han ju såklart rätt i:) 
Drömma kan man ju alltid, det kostar ju inget:)
Hur som så skulle jag behöva lägga lite kärlek och omsorg på vårt kök, något som jag är mycket dålig på. Gillar ju att handla nya saker men inte till köket men det får de bli ändring på!
Jag tror det både är första och kanske sista gången jag visar bilder på vårt kök så håll tillgodo!:)
Har ni något ställe/rum där hemma som ni inte gillar/får till? Berätta gärna!

Nu blir det tacos och sen en bloggrunda hos er!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Hej lilla loppan:))
    Men duuuuu, det är ju fräscht och du piffar ju till det med fina medel.
    Visst jag håller med dig att det blir lite mörkt med ek. Tänk att de där männen ska vara så förbannat förnuftiga då;-)
    TUR för mig att vårt kök var under ALL kritik innan vi rev ut det;-) Ja, kanske är det tur ändå att vi valde ett renoveringsobjekt eftersom jag typ aldrig ser ett hus som har ALLT jag skulle vilja ha. Ja alltså till den plånbok som passar vill säga;-)
    Jag ogillar verkligen både toan uppe och duschen nere. Ingen av dem är särskilt charmiga om man säger så;-) Nåväl, det kommer en dag det med ;-)
    Å vad jag ser fram emot att ni kommer o hälsar på!!!! Är sååå glad att ni gör det ska du veta.
    Ha en fin kväll nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Vi hade också ek kök tills i höstas när vi bytte och det kändes så skönt. Men det går ju inte att byta hela tiden, så man får piffa med andra medel. Här var det köket och tvättstugan som jag inte gärna visade.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Köket har varit mitt inte-vill-visa-rum till vi bytte det för ett par år sen. Vi hade en syrabetsat furukök innan, tyvärr blir det lite mörkare känsla med träkök.
    Men jag tycker det ser fräscht ut, sen så har du piffat det fint!

    Må så gott
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vi ville förut ha ek, men hade inte råd då. Sen 2010 blev det nytt och vi ändrade smak, vilket nu känns bra. Vitt o ljust. Men som dom andra ovan säger, du har piffat fint och mattan gillar jag skarpt , skulle passa här i vårat kök med. Köpt vart? Ha en skön kväll. Kram Aina-Kristin

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Sådär känner jag med vår badrum! De som kommer hit tycker det ser ut som ett museum. Ha ha
    Har visat några detaljbilder på bloggen en gång.
    Jag tycker att du har fått till det väldigt bra i ditt kök i alla fall!
    Ha det gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så känner jag också för vårat kök, vi har ek vi också...gillart inte.
    Men jag håller med ovanstående, du har lull-lullat väldigt fint.

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Haha, vi har nog alla sådana rum! Jag gillar inte vår groventré, den är typ 1 kvadrat så den känns alltid belamrad med skor, regnkläder och annat.. Drömmer också om nytt kök, inte för att vårat är speciellt fult, det är beiga 50-tals luckor och vita stommar och väggar, men jag vill ha ett större kök och hellre i anslutning till altanen. När vi gör om vårt kök drar det nog med sig hela nedervåningen för då kommer vi nog rumstrera om lite, därför dröjer det nog innan den drömmen blir verklighet!

    Ha det gott!
    Kram malin

    SvaraRadera
  8. Åå så roligt att få se bilder från ert kök. Jag tycker det är jättefint. Men som du säger, mer bänkyta och väggyta är aldrig fel! Vårt kök är stort och praktiskt, men det som stör mig är den bruna kakelranden ovanför bänkarna. Samma bruna kakel sitter i duschhörnan här uppe i badrummet, vilket jag inte alls trivs med. Barnens hörna här uppe är jag inte heller så nöjd med, de har så mycket saker. Man får ju aldrig till de där perfekta bloggbilderna när det alltid är rörigt med saker. Men så länge barnen är små så tycker jag ändå att de ska få ha sina saker lättillgängliga. :)

    SvaraRadera
  9. Nej inte kan man byta kök som man byter ut soffan....tyvärr. Vårt kök är från -80 talet och tillbyggt -93 så det skulle allt behövas ändras om lite. Tycker att det ser fint ut hos dig.
    Allt är bra här med barnbarn och sommarlov. Jisses så skönt att vara lediiiiiig.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  10. Det var så kul att ses i midsommar :)

    Här hemma är det vardagsrum, hall och badrum som är "skämsrummen". Hur mycket jag än försöker göra mysigt och fint så blir det liksom inte bra. Jag försöker övertala M om att renovering är ytterst akut, men "vi får ta lite då och då"...

    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det ser fint ut. Man kan lämna in luckor för målning om man vill, det brukar inte kosta så mycket. Vi fick våra spegeldörrar i furu ommålade för ca 500 kr/ st. Det blev verkligen jättebra! Ja, du skämsrummet är nog vårt sovrum. När vi flyttade in för två år sedan sa vi "Detta måste vi göra direkt". Vi har fortfarande de förra ägarnas gula tapeter med blombård. Jag hoppas verkligen att vi ska hinna med detta i sommar. Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Men, ek som är så snyggt???? Tycker det jag ser av ert kök ser görfint ut! Påminner en del om vårt faktiskt. Vi byggde vår hus -08 och jag är fortfarande helnöjd med vårt ekkök.

    /N

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg