Tips på dukning!



Tänkte jag skulle visa några fler bilder på dukningen från Nils dop.
Alla bilder är tagna av fina Katarina


Olika nyanser av blått och grönt är en fin kombination.


Eftersom det var ett dop så var dukningen helt utformad ur ett barnperspektiv.


Pricken över i:et blev de minimarshmallows som vi dukat med. Kan tala om att det fanns inte en enda kvar när vi dukade av:)


Den mesta dekorationen så som servetter, vimplar, sugrör, serpentiner etc kommer från myHeart och Lagerhaus.


Jag är då verkligen ingen dukningsexpert men att duka till ett dop eller barnkalas är ju väldigt tacksamt då det finns så mycket fint och det räcker med några vimplar och fina servetter för att få till det. 


De små vimplarna har jag gjort av tandpetare och textiltejp, plättlätt!:)


Cupcakes funkar både till dopet och ettårskalaset:)

Gokväll!

Lite inspiration i form av dukningsbilder bjuder jag på ikväll!
Kanske inte läge att ha ett dop nu så här nära inpå jul men den här dukningen passar ju lika bra på barnkalaset. Tänkte faktiskt återanvända vimplarna på Nils ettårskalas senare i vår.

Idag har jag smakat något så fantastiskt gott!
På Tisdagseftermiddagarna träffar vi alltid vår fina granne som också är mammaledig. De senaste Tisdagarna ha gått i julens tecken. Förra gången gjorde vi dörrkransar och den här gången julgodis, nyttigt sådant. Hon är bra på det där och eftersom jag har en sambo som inte äter vitt socker så passar det ju perfekt. 
Oj oj oj säger jag bara! Ni ska få recepten senare i veckan. Allt var mycket gott men en av sakerna var bland det godaste jag ätit och jag skulle lätt byta ut all choklad mot det;)
Som sagt ni ska få receptet senare i veckan, den som väntar på något gott... (haha där fick jag till det;)

Nu blir det en dusch sen soffhäng!

Fin kväll till er!

Kram Sofi

Kommentarer

Populära inlägg