Pepparkaksglass!







Ljuvlig pepparkaksglass smakar bäst tillsammans med en kopp kaffe om ni frågar mig:)

Hej!

En fantastiskt fin morgon har vi här i Örebro!
-2 och klarblå himmel. Solen håller på att vakna och vi likaså:)
Idag ska vi köpa gran. En maffig kungsgran får det bli. Det har vi haft de senaste åren och varit otroligt nöjda med:)
Men först ska jag och lilleman ta en promenad när pappan i familjen tar en löprunda, sen ska det slängas skräp på tippen, det har ju blivit en del i samband med byggnationen. Lite julklappsshopping blir det nog i eftermiddag också innan det är dags att klä granen:)

Igår gjorde jag en så enkel och god glass!
Självklart ska ni få receptet:

Pepparkaksglass

ca 1 liter

5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk, sockrad (397 g)
100-150 g pepparkakor

Garnering

Några grovt krossade pepparkakor

Gör så här:

1. Vispa grädden fluffig i en skål (men inte för hårt)
2. Häll ner den kondenserade mjölken i grädden och blanda noga
3. Rör ner de krossade pepparkakorna i glassmeten
4. Häll glassmeten i en limpform, ca 1,5 liter. Strö lite krossade pepparkakor på ytan. Täck formen med plast och ställ den i frysen i ett par timmar tills den är genomfryst. Ta fram glassen en stund innan servering. Servera i strutar el på tallrik.
Mums!

Receptet hittade jag HÄR!

Nu tar vi tag i denna vackra dag!

Kram på er!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg