Ingen vacker syn...



Vår trädgård är verkligen inte någon vacker syn just nu. Stackarn, minimalt med omsorg denna sommar och sen överkörd av diverse tunga maskiner;)


En av förövarna:)


En annan...


Nämen titta! Här händer det grejor!


Här ska vårt uterum bli till.


Men först måste denna (eller delar av denna) sten bort. På Måndag ska de spränga/spräcka den.


Uterummet kommer se ut som det befintliga huset, samma panel, tak och liknande fönster.


Altanen ska rivas och byggas om. den kommer fortsätta framför uterummet men inte vara lika bred. Där den "fina" jordhögen är har vi tagit ner ett träd. Där ska Nils sandlåda byggas.


Jag och Nils inspekterar förödelsen:)

Gokväll!

Inte så inspirerande inlägg ikväll men jag vill ju att ni ska få följa med från starten av vårt uterumsbygge. I veckan var de här och grävde, ganska snart uppstod det problem i form av en gigantisk sten. Inte så oväntat med tanke på hur mycket sten det finns i marken här men vi hade hoppats på att slippa. Men men, på Måndag kommer de och spränger/spräcker den sen är det fritt fram för snickarna att börja bygga.
Nils och jag som går hemma hela dagarna (ja förutom när vi är på aktiviteter då;) tycker det ska bli mycket trevligt och spännande att följa bygget. En och annan kaffe tillsammans med jobbarna ser vi också fram emot;)
Så nu är det igång!

Mys i soffan framför tvn väntar nu!

Kram på er! 

Kommentarer

  1. Spännande att följa ert bygge. Jobbigt det där att det dyker upp stora stenar som gör att det blir blir lite mer omständigt... Kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Det kommer bli SÅÅ fint, och då gör det inget att det är lite rörigt nu. Ska bli kul följa bygget. Kram mywhitehouseandhome 😘😘

    SvaraRadera
  3. Men det kommer bli så bra så bra när det blir klart. Spännande att se utvecklingen.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Heeeeej vännen!!!
    Så himla spännande med bygget :-)
    Ska bli så kul att följa det! O så får vi ju åka upp och kolla in det IRL se med så klart :)
    Hu vad jag fryser här ikväll, så ruggigt o blåsigt ute, brrr.... Har precis klickat hem tre par skor då jag är i akut behov av ett par höstskor. Enklare att klicka hem, prova o sen skicka tillbaka tycker jag ;-)
    Bruna kängor/stövletter är det iaf :)
    Får nog göra mig lite varm choklad här tror jag..
    Ha en fin kväll sötaste Sofi!
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg