Rensar inför kvartersloppis!







Hej på er!

Å vilken härlig vårdag vi har idag! Vi ska snart ge oss ut på en promenad ner till sjön men G ska först avsluta några jobbgrejor och då passar jag på att kika in här:)
Rensat som en tok har jag gjort idag! Vi ska nämligen ha kvarters/trädgårdsloppis här i Ekeby-Almby senare i April och det gäller att börja utrensningen i tid:) Det här med kvartersloppis har blivit mycket populärt de senaste åren, tror vi har det i de flesta bostadsområden i Örebro.
Hur ser det ut hos er, har ni kvartersloppis?
Jag ska sälja allt möjligt, kläder, skor, inredningsprylar, någon möbel kanske mm.

Lördagen den 26 April  mellan 10-14 är det dags

Lägg det datumet på minnet ni som bor i Örebro och kom gärna förbi och säg hej!:)

Två söta små ljusstakar från Bruka Design hittade jag när jag rensade, den ena fick plats på mitt sängbord:) Så söt tycker jag.

Nä nu är det tydligen dags att ge sig ut i friska luften!

Ha en fortsatt finfin Söndag!

Kram på er

Kommentarer

  1. Kul med loppis! Ett roligt sätt att bli av med lite grejer hemma. Och kanske hittar man nåt på någon annans bord :)
    Låter som om ni haft toppen väder. Nu på kvällen har det varit bra här, men när jag var ute på landet på dan och ville få lite gjort så var det sol, moln, hagel och blåst om vartannat. Sådär kul :S
    Nu är det dax för lite käk..hämtmat idag :)
    Ha de gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Godkväll fina!

    Så skönt o få rensa ut lite gammalt o sånt man inte använder och de kan komma till nytta till någon annan. Nästa vecka är de klädbytardag här o jag har rensat tjejernas garderober, känns väldigt skönt.

    Vilket härligt väder vi har haft, skönt o få lapa lite vårsol!

    Ha en skön kväll o bra start på veckan!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide med kvartersloppis! Något man skulle föreslå här på gatan!
    Ha en skön vecka!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé och det borde finnas här i Arboga också! Man har ju hur mycket som helst som bara står och skräpar men som någon annan hellre vill ha!
    Helgen har varit jättehärlig, hoppas veckan bli likadan!
    Kram och ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  5. Kvartersloppis lät ju roligt! Vårt lilla samhälle är nog för litet för att något sådant ska fungera men det finns ganska många loppisar i närheten att boka bord på om man vill. Jag har en hel hörna i källaren med saker som ska skänkas men tyvärr kommer jag aldrig iväg med dem någonstans...

    Har sett de ljushållarna från bruka, väldigt fina!!

    Kram malin

    SvaraRadera
  6. Vilket kul initiativ med kvartersloppis, har vi inte här hos oss! Lite mera peppad att rensa ut blir man ju då!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Åh men vilken rolig grej, det gillar jag. Vi har dessvärre ingen loppis här. Men jag skulle behöva rensa lite. Både här hemma och i hälsingland. Det är en sådan enorm befrielse att rensa. Igår städade jag och skurade, även det gör att det känns lättare att andas. Hihi.

    Ha en fin dag! Här skiner solen så jag njuuuuter.
    Kram Madde

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg