Lite godis...

Så mycket gott att välja på...
MEN eftersom det bara är jag som är gottegris i vårt hem får det inte bli för mycket av det goda, då finns risken att mina kläder är alldeles för små lagom till nyår:) 
Lite godis måste man ju ändå få unna sig...

Chokladbräck med Marianne
(skulle vara polkagris, men man tager vad man haver;))


ca 20 bitar

200g mörk choklad
2 tsk matolja
250g vit choklad
ca 1/2 dl polkagrisar ( i mitt fall marianne kola)

Smält chokladen i en skål över ett vattenbad. Blanda i 1 tsk olja och rör om. häll över den smälta chokladen över en folieklädd plåt. Vicka lite på plåten så att chokladen rinner ut till ett jämt lager. Låt stelna. Krossa polkagrisarna i en mortel. Smält den vita chokladen. Blanda i 1 tsk olja och rör om. Häll den vita chokladen över den mörka, vicka på plåten som tidigare för att få ett jämt lager. Strö över de krossade polkagrisarna. Ställ in i kylen för att stelna. Skär eller bryt bitar. 
Så gott och lätt!

    Gjorde även Rocky roads som alla andra också verkar göra:)



Men det är ju så fantastiskt gott!!!

Datorn strulade tidigare när jag skulle göra det här inlägget, allt hoppade omkring, helt galet!
Men nu håller jag tummarna att det inte händer igen;)
Nu ska jag skriva Julkort, som jag i ärlighetens namn hade glömt bort (förträngt). Blir väldigt få i år, mest till släkten och några till:)

Skickar ni julkort?

Ha en trevlig kväll och tänk, nu är det snart bara fyra ynka dagar kvar till Julafton:)

Kram på er! 

Kommentarer

  1. Här är det nog mannen som är gottegrisen istället!:) Spännande med en ny variant av Chokladbräck! & Rocky Road är ju helt underbara... Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh så gott!!! Jag har också gjort ett godis (snart;-)) på marianne, ett recept på marieannetryffel som jag fått av en jobbarkompis. Nu skall de rullas och sen ska jag stupa i säng. Doppa dem i vit choklad får vänta tills imorgon!
    Vilka fina blomsterarrangemang du gjort, jättesöta allihop!
    Konstigt men jag har också gjort såna tavlor, inte med jultexter på utan andra "tänkvärda ord" som jag använt stämplar till. Vi gillar mycket samma saker märker jag;-)
    Må så gott!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Ser farligt gott ut!!
    Massa kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg