Trädgårdstankar och vårkänslor!






Hej på er!

Idag har solen lyst hela dagen och det har varit varmt, love it!
Har tillbringat mycket tid ute, en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen:) Däremellan har jag fixat lite i trädgården, fotat i detta fantastiska ljus (ja man är ju lite skadad;) och tittat lite på skidor. Dammråttorna finns kvar och lär ju inte gå någonstans:)
Druckit årets första kaffe på altanen i solen har jag också njutit av, känner hur min kropp liksom suger åt sig all solenergi, så välbehövligt. När jag satt ute på altanen tittade jag lite i några trädgårdsböcker. För det är ju så att så fort snön försvinner, solen tittar fram och värmen börjar komma då man blir så där alldeles trädgårdsplaneringsgalen!:) I alla fall blir jag det. Så nu funderar jag på hur jag ska möblera på altan, vilka blommor och krukor vi ska ha där, vilka nya blommor som ska planteras i rabatterna mm. 
Tyvärr så har vi lite som behöver fixas med i trädgården rent praktiskt och ev husmålning i sommar, men sånt tråk har jag inte funderat på idag;);)
Har du börjat trädgårdsplanera?

Det här helgen har verkligen gett mig så mycket positiv energi, gårdagen med tjejerna var så härlig och fantastisk och bjöd på så mycket skratt, precis som det brukar när vi ses:)
Tack fina ni för en så mysig dag!

Nu vankas det mat sen ska jag kika in till er!

Stor Söndagskram till er!

Kommentarer

  1. Hej hej!
    Ååå vilka härliga inspiratinsbilder du tagit idag. Jag har också suttit ute i dag. Satt i trappan ner mot poolen och åt lunch..;) Det kliar ju i fingrarna att få börja plantera men det är ju liiite tiddigt än..;) Men planera ska jag nog också börja göra snart. fast jag ärrätt oplanerad.. åker till blomstermarknaden och vräker ner blommor i vagnen och kommer hem och börjar komponera så slutar det alltid med att jag måste köpa mer...;)
    Hos oss blåste det ganska mycket idag så det var inte så skönt att pyssla ute som man kunde tro. Det blev promenad och fix i uterummet istället.
    Härlig elg du haft!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej sötis!!!!
    Ser verkligen sååå härligt ut!!!
    Näää, har inte börjat planera trädgården än... Jag är inte så "trädgårdig"av mig. Det får bli krukor för min del;-)
    Hoppas du får njuta av sol även idag!!!
    Här blev vi hemma idag då liten skrutta kom in med feber i natt... Snart ska väl den här tiden med sjuka vara förbi ändå..
    Men solen skiner så vi kan nog ge oss ut lite iaf, frisk luft skadar ju inte:)
    Ha en fin dag vännen!
    Tack, allt är bara bra :) Ska du åka på bloggdagen i maj???
    Hur är det själv??
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Visst börjar trädgårdsplanerna. Har lite träd jag vill ha som måste ha ngn plats på tomten.
    Visst var det en härlig helg.
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Så underbart nu när sol o värmen kommer smygande!
    Här blåste det så mycket i helgen så fick ta kaffet i uterummet.
    Nja inga trädgårdsplaner än jo lite tråk som du nämner som dränera tomten, fixa staketet o lite annat som man måste göra.. HiHi

    Hoppas du får en fin vecka!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg