Ett rum att tycka om.



Gokväll!

Bjuder på några bilder från ett rum som just nu fungerar som mitt dressingroom, eller ett rum där jag har mina kläder rättare sagt, tror nog inte det får kallas dressingroom när man har ett par garderober och en byrå;)
Tanken är att det här rummet ska bli barnrum någon gång i framtiden så därför har vi inte gjort i ordning det så mycket, ja förutom att jag slet som ett djur i höstas med att slipa, bredspackla och måla det vitt;)
Hur som helst är det ett rum jag tycker om.

Imorgon är det Fredag mina vänner, en efterlängtad sådan:) Jag slutar tidigt så då ska jag åka direkt till blomsterlandet och köpa fina uteblommor, här står granbocken kvar så man kan säga att det är på tiden:) 
Helgen ser för övrigt väldigt lugn ut än så länge.
Vad händer hos er i helgen?

Nu ska jag slänga mig i soffan med iphonen och kika in till er!

Kram på er alla fina!

Kommentarer

  1. Hej!

    Kul att ta en tur till Blomsterlandet. Gå där en stund gör gott för själen.

    Har du haft en bra dag?

    Det där rummet är så fint. Så charmigt med dina fina smycken och med ett Odd Molly plagg hängandes. Förstår att du tycker om det rummet.

    Har nyss suttit och gråtit till Sofias änglar så nu ska jag göra natt. Sov gott fina!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att åka till blomsterlandet imorgon och handla vårblommor. Jag vill också men här är det griskallt på nätterna än och massor av snö. Hoppas får göra det lite till nästa helg, annars trotsar jag och gör det ändå. Jag får väl slita och bära in dem under natten då;)

    Ett sånt rum hade vi tidigare också, nu är det barnrum. Men det är skönt att ha ett "vilande rum". Då vet man oftast hur det ska se ut sen när det är dags.

    kram Teres

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!
    Ja tänk när det kommer små barnskrik därifrån istället;-)
    Hi, hi, ett helt rum till mina kläder har jag då inte;-) Kanske snarare har jag det till porslin då;-)
    Här blir det också en hemmahelg, men fixande och trixande här hemma.
    Vi fick ett gigantiskt lass igår med material till garaget samt en port så nu ska allt göras klart innan det bygget drar igång.
    Ja granbocken är det nog allt dax att ställa undan nu, inte undra att vintern dröjer sig kvar då;-)
    Nä fram för penséer och videkissar så lockar du nog fram våren sak du se:-))))
    Må så gott vännen!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Halloj gullan! Så kul att vara tillbaka här och få läsa ikapp lite! :)
    Va perfekt att ha det som dressingroom så länge och kan bara föreställa mig hur vackert rummet kommer bli den dag det är dags att göra om det till barnkammare.
    Men så kul att åka och handla blommor! Jag är smått galen i växter jag också så det låter ju som en toppen start på helgen!
    Själv har jag galej på schemat både fredag och lördag. Lite mer än jag orkar egentligen men är så klart väldigt kul att träffa kompisar nu när man varit bortrest ett bra tag. :)
    Ha nu en riktigt fin helg! :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. haha jag förstår att du fick huvudbry. Det var 2008 och jag jobbade med Lena och Anette en kort tid. Trivdes inte så bra, you know! Fick jobb på skolan i Askersund och det var ju i skolan som jag tänkt mig vara så det blev perfekt. Är kvar där fortfarande. Förstår om du inte kommer ihåg mig men det finns en bild under etiketter- kläder och en dansande mig på bröllop, inte så bra bild. ha ha Jag var inte gravid när jag slutade för det är jag för gammal för, 2008 var jag 44 år och har redan fyra barn. Jag pluggade ihop med Emma Pettersson på lärarprogrammet om hon arbetar kvar hos er :)
    Du har en jättefin blogg och brukar kika in här!
    Ha de gott
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Så mysiga detaljer. Älskar spegeln.
    Mina fredagsplaner är väldigt lika dina. Slutar 1,5 tim tidigare än vanligt och ska iväg till växtkraft och köpa lite blomster till trappen ;)
    På lördag kommer lite grannar för att fira J som fyllde 30 i slutet på feb, så vill ju ha lite fint då.
    Annars blir det en hemma helg. Städa, plocka och dona.

    Har ni något särskillt planerat? Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Visst får du kalla det ditt dressing room.Känns ju lite lyxigt :) Även jag har haft halv dag idag, det är härligt! Ikväll blir det avd möte och sen mat på det med jobbet...kommer bli trevligt. Och i helgen funderar vi på att ta en sväng ut till stugan för att kolla till det. Kanske har det kommit upp lite vårlökar som jag planterade i höstas :)
    Nu måste jag sätta fart, in i duschen.
    Ha en fin kväll!
    Kramar Marina

    SvaraRadera
  8. Åh så fint rum! Och så mycket fina saker!

    Har varit dålig på att kommentera på sistonde, har varit så mycket sjukdomar hemma så orken har försvunnit:)

    Men ska ändra på det:)

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg