Trasmattor!

Hej på er!

Härligt väder vi har! Alldeles lagom varmt och solsken. Det känns som om det ligger lite höst i luften och det gillar jag! Har förmånen att tycka om och längta till alla årstider så nu längtar jag till den underbara hösten, kalla klara mornar, löv som färgas, tända ljus, höstpyssel och mys, mys, mys:)


ljuvlig höstbild...

ja ja inte riktigt än kanske, men snart...

Igår skrev jag om trasmattor! Ända sen jag var liten har jag tyckt om trasmattor, så enkla, fina och hållbara. Min mormor var duktig på att väva mattor så vi hade många fina skapelser i mitt barndomshem. 
Nu är jag väldigt lyckligt lottad som har en svärmor som är helt fantastisk på alla sätt och vis! Hon är omtänksam och bra på en massa olika saker. En av dem är att väva mattor:)

Hon väver alldeles underbart fina trasmattor till oss!

Den här har vi i vår hall...






Och den här snarlika i köket...



 
Jag är barnsligt förtjust i dessa mattor:)

Några till är på g till huset... Jag känner mig så tacksam och varm i hjärtat, TACK kära svärmor!

Och TACK till er som läser min blogg! Det gör mig lycklig och ännu mer inspirerad!


Ha en mysig tisdagskväll!


Kram kram












Kommentarer

Populära inlägg