Gjuta i betong!

Oj vad kul det är att gjuta! 

Idag har jag varit ute hos min kära svärmor och gjutit. En billig och enkel sysselsättning som visade sig vara otroligt kul! 

Tänkte beskriva hur jag gjorde:

Börja med att fundera ut vad du vill göra, endast fantasin sätter gränser:) Jag bestämde mig för att göra ljusstakar, en kruka och dekoration till framtida projekt!


gamla kakformar går bra att gjuta i och blir fina som dekoration



avklippta pet-flaskor blir till ljusstakar...


och plastkrukor blir till... ja en kruka:)

Jag smörjde sakerna med lite matolja så att betongen ska lossna lättare när den brunnit klart.

Sen blandade jag vatten tillsammans med finbetong och började gjuta!

härlig betong "smet"


blivande dekoration


ljusstakar


har lagt en sten på ljuset så det ligger kvar:)


ska bli jätte spännande o se hur krukan blir!



ett blivande fågelbad...


dekorerat med sten


Nu ska betongen brinna (torka) i 1-2 dygn, sen är det bara och hoppas på ett fint resultat!


Så spännande! Återkommer med bilder oavsett resultat:)


Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av sommar värmen!


Ha det gott! 


Kram kram





Kommentarer

Populära inlägg