Måla möbler!

Idag har vi varit ute hos svärmor och målat möbler. Har tidigare vart uppe på hennes vind och "fyndat" 4 st pinnstolar och ett halvmåne bord.
Jag började med att slipa möblerna, använde mig av vanligt grovt sandpapper, sen tvättade jag dem med målartvätt och sen var det bara att måla och måla och måla:) med vattenbaserad lackfärg, köpt på Bauhaus precis som målartvätten.

Så idag var det dags för tredje och sista strykningen, har ju tagit lite tid o måla alla pinnar, så även fast det är värt det kändes det väldigt skönt när sista stolen var klar! Men kan ändå bli så att jag spraymålar en omgång för att få bort penseldragen, vi får se... Här är resultatet!




Såna här dynor tänkte jag ha på stolarna, vad tror ni om det?

Nu ska jag ta vara på sommarvärmen! Ha det gott så länge! / Sofi

Kommentarer

Populära inlägg