Ett besök hos Bonti!



Nu ska ni se bilder från vårt besök hos Bonti!
Bonti är en baby/barnbutik som finns på Norrtullsgatan och Karlavägen i Stockholm samt som onlinebutik.


På Norrtullsgatan skulle vi hämta vår vagn som vi beställt så där började vi! Det var också här som vi tog mest bilder och handlade. Jag kommer blanda och visa bilder från båda butikerna. Dock hade vi svårt att få till helhetsbilder då det var mycket folk redan från första stund, de är väldigt populära de där Bontibutikerna;)


Häftiga bilar!


Så fina miljöer! 


Lexington baby, så sött!


Överallt i butikerna satt det små söta nallar, när jag var upptagen med att prata, shoppa och klämma o känna på allt fint så gick G runt och knäppte massor av bilder, bla på en hel hög med söta nallar:)


Det här tigerhuvudet är från Brigbys och vi har ett likadant som sitter på väggen i Nils rum. Tycker att det är otroligt fint och välgjort.


Nytt från Elodie details!
Den där vagnsdynan var jag så sugen på men efter lite övervägande så föll valet på en annan:)


Ny snyggingen från Emmaljunga NXT90!


Hur söta?!:)


Hos Bonti finns allt man kan önska till sin lilla bebis/barn. Bärselar, vagnar, bilstolar, matstolar etc.


Å så en hel del söta nallar:)


Apropå söt, här är söta Liza som tog hand om oss när vi kom. Så otroligt gullig tjej som hade koll på  allt!:) Hon gick igenom vår vagn, hjälpte mig med shoppingen och här visar hon en helt fantastisk amningskudde från Bbhugme som formar sig efter kroppen och ger rätt stöd under graviditet, amning och även efteråt. 


En glad bloggerska som funderar starkt på att köpa denna amningskudde trots att hon INTE är gravid:)


Så fin lampa som passar ypperligt i barnrummet.


Den här skulle Nils gilla! 


Den här fina gungstolen föll G pladask för. Han föll förresten för en hel del saker inne på Bonti:)



Jag säger bara Stokke home, så mycket fint! Tycker dessa sängar är magiska!


Fin förvaring. Enligt mig kan man inte ha för mycket förvaring i ett barnrum. Precis som att man inte kan få för många prydnadskuddar...;)


Det fanns så mycket fina textilier, bäddset och plädar till de små.


Alltså denna tapet! Den är så vacker!


Liten sötgris.


Denna matchning är så fin tycker jag! Rosa grått och lite gult. Tavlan och sängkläderna är från Frank o Poppy.


Efter ett par timmar var jag så fylld av inspiration och så glad och nöjd över mitt besök hos Bonti. De har verkligen allt man kan önska sig och lite till. Även fast du inte bor i Stockholm så är det värt att åka en bit för att besöka dessa underbara butiker. Fin service och fantastiskt utbud!
Rekommenderas varmt!


Ja och här är ju den nya vagnen! En Emmaljunga Scooter 4 S Air. Den är vi också lite småkära i redan:) Mer om den senare!

Nils sover och jag ska göra en sen lunch nu!

Önskar er en fin dag!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Heeeej hjärtat!
    Å himmel såååå mycket fint <3 Hade ju blivit alldeles sjuk, trots att skruttfian är 11;-)
    Näst blir väl barnbarn liksom ha ha ha... Fast jag hoppas ju så klart på lillebror :)
    Hmm, tänker att en amningskudde kan vara bra om man ska ha fler * blink blink *

    Tack för att du taggade mig, vi är verkligen i stort behov av nya lakan så det hade varit suuuuperkul att vinna!
    Ha en underbar dag!
    Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Sofi!
    Oj så mycket fint! Helt galet!
    Vagnen är ursnygg! Jag har också haft Emmaljunga till båda min flickor. Dem är både lätta att dra och tåliga tycker jag :)

    Du borde kika på http://www.farmhouseshop.se/sv/

    Imorgon ska jag hämta ut paketet från My Tivoli!

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Nadja

    SvaraRadera
  3. Hej Sofi! Jättefin blogg med härliga bilder! Ville bara nämna att Batmanpostern på bilden är från Anna Boussard Design och inte Frank&Poppy (mycket smickrande förväxling dock, de gör så himla fina grejer). Ha en fortsatt fin söndag! /Anna :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg