Årskrönika del 1


Januari.
Våra nya soffor kommer. Vardagsrummet blir både ljusare och luftigare. Jag inreder med naturtoner och naturmaterial.



Februari.
Sovrummet får ett lyft då jag beställer ett nytt överkast. I "pysselrummet" möbleras det om men efter några veckor ser det ut som vanligt igen:)



Mars.
Jag tycker om att förändra med små medel ofta i form av "fredagsblommor" och nya kuddfodral.
Dagarna blir varmare och när solen tittar fram tar jag med mig kaffekoppen ut på altan.



April.
Vi är med på Dinner-safari här i Ekeby-Almby och dukningen går i rosa.
Träden knoppas och våren är på väg.



Maj.
Jag besöker Zetas handelsträdgård och inspireras av miljön, här hemma blommar äppelträden för fullt och likaså lupiner.




Juni.
Vi har vår årliga trädgårdsdag då vi gräver nya rabatter, planterar blommor och sätter en tujahäck.
Ljusrosa pioner pryder både kök och vardagsrum. Vi firar midsommar tillsammans med vänner och familj.




Hej på er!

Det hör ju till vanligheterna att många bloggare gör en lite årskrönika så här i slutet på året.
Det är ju så otroligt kul att se tillbaka på vad som hänt. Hos mig är det ju mest inredningsåret jag ser tillbaka på eftersom jag valt att ha det så i bloggen. Men lite personlig blir jag ju titt som tätt så visst blir det lite av den varan med:) Håll till godo! Snart kommer det resterande året.

Apropå personlig så måste jag berätta att idag har vi köpt de första kläderna till bebis:)
Ja men man dör ju nästan av alla dessa gudomligt söta bebiskläder, en body och tre par byxor blev det. Självklart ska jag visa er sen:)
Det är faktiskt det första som vi köper till lillen överhuvudtaget. Har ju hela tiden sagt att vi ska vänta tills efter jul och nu är det ju efter jul:)
Nu ska vi börja kolla och provköra vagnar med, blir svett bara jag tänker på det men det blir nog bra:)

En fin kväll önskar jag er och ett riktigt:

GOTT NYTT ÅR!

Vi ses 2015:)

Kram på er

Kommentarer

  1. Hej sockersmulan!!!
    Å va kul att du köpt något kul till lillkillen :) Det är ju svårt att hålla sig faktiskt;-)
    Vilken fin krönika du gjort. Jag har inte gjort nån än, för göra det nästa år;-)
    I morgon ska vi fira med min syster med familj här hemma. Det blir bastu på morgonen nere vid bryggan, kommer du ihåg den? O så äter vi frukost där.
    Sen fixar vi oss iordning här och lagar maten tillsammans. Så ikväll har jag gjort creme brule, som står i ugnen nu.
    Annars är det dukat och klart:)
    Ha nu en underbar dag o kväll i morogn!
    O ett riktigt Gott Nytt År önskar vi Er!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Så kul att se din årskrönika, superfina bilder i ert fina hem! Hoppas jag kan få hälsa på hos dig nästa år:) Så roligt att handla till er lilla kille och jag håller med! Det är ju så gulligt och finns så mycket fint att när man väl börjat så är det svårt att sluta shoppa…:) Hoppas du har en fin kväll och får ett roligt nyår! (och att utslagen blivit bättre..)
    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint att få ta del av din summering! Det ser så fint och trivsamt ut hemma hos dig. Jag håller också på med en års summering, men tar det i flera delar. Det är ju så svårt att välja bland alla bilderna:) Så roligt med det första små bebiskläderna, åh så mysigt:) Gott Nytt År till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint första halvår ni hade och sååå himla kul att börja handla till bebis :).
    Önskar er nu ett
    ✩★✩ Gott Nytt År ✩★✩
    Och för er blir det ju ett år med en stor och underbar förändring
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag längtar till våren när jag ser dina fina bilder :)

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg