Ljussättning.



När ljuskronan kom upp i taket så fick Irislightsen byta plats.

Gokväll!

Nu när det börjar (sakta men säkert...) bli lite mörkare på kvällarna märker i alla fall jag att det är dags att se över ljussättningen hemma. Framförallt i vårt vardagsrum där vi har ganska dåligt med belysning. Har läst någonstans att man ska ha sju olika ljuskällor i ett rum, kan det stämma? Låter mycket tycker jag:)
Vi har ju även tagit bort ena taklampan som vi hade över soffbordet så nu har vi tre ljuskällor i vardagsrummet, på tok för lite alltså:)
Tack för alla tidigare tips på lampor och hur jag ska tänka. Är ganska säker på att det blir en el två golvlampor i vardagsrummet men ska ju hitta några som vi båda gillar och det är ju inte alltid lätt, ibland krävs det tom en hård förhandling för att komma överens;)
Men de mörka kvällarna kommer fortare än vad man tror så det är hög tid att börja leta lampor!:)

Idag tänkte jag även sända en tanke till alla som på något sätt drabbats av den fruktansvärda skogsbranden. 
Kan inte förstå hur det skulle kännas att få lämna sitt hem, sin trygghet, sina älskade husdjur..
Tur det finns så många fantastiska människor som skänker kläder, mat, husrum och omtanke.
Alla de brandmän, poliser och frivilliga som jobbar med att släcka branden är i mina ögon hjältar!

Ta hand om er nu!

Kram Sofi




Kommentarer

  1. Hej söta lilla Sofi!
    den där ljusslingan är så himla fin. Stod och höll i en kopia på rusta i går men kunde inte komma på vart jag skulle ha den... Sådär tänkte jag aldrig på att man kan ha den...;)
    Å vad fint det blev med Ernstkronan. Jag skulle nog också satsa på svarta golvlampor...förutsatt att du vill ha svarta detaljer för de syns ju verkligen.
    Så blev jag sugen på att kolla om det fortfarande finns platser kvar på den där loppisen... har ju huuur mycket som helst kvar..;)
    Så måste vi ju ta en fika innan bloggeventet med..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vad fint med Irislightsen på det viset! Å vad snygg den var Ernst kronan. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Är också inne i en lampinventering inför de mörka kvällarna. Iris lights är så fina, även i glasburkar. Har alltid velat haft Errnsts ljuskrona men vet inte vart den skall sitta. Tycker det ser så fint ut hos dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Så fint med Iris lights, blir verkligen mysig stämning med dem! Jag har också läst någonstans att man ska ha sju olika ljussättningar i ett rum vilket jag också tycker låter mycket. Men å andra sidan kan ju rätt belysning verkligen göra skillnad:)
    Och skogsbranden ja, usch så hemskt det är och så många som blivit drabbade! Inte klokt hur fort det spridit sig. Här utanför Uppsala känner vi faktiskt lite rök. Jag skickar också en tanke till alla som drabbats och alla som jobbar med att släcka elden.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ljuskällor vad precis vad vi diskuterade på altan igår kväll när mörkret kom rätt fort. Vet att vi har alldeles för lite ljuskällor och måste skaffa det INNAN det blir mörkt och vi inte ser något...)
    Visst är det fruktansvärt ja! Vi har vår sommarstugan utanför Surahammar och mormor och morfar bor i just Sura så känns så himla nära. Och syrran hade kompisar från Västerås boendes hos sig eftersom de drabbats av all rök som kom in över Västerås. Känner så för de som är drabbade och det går inte att förstå vad de går igenom..

    Hoppas du har en fin dag! Kramar

    SvaraRadera
  6. 7 ljuskällor! Oj då, då behöver jag en hel del till...
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Så himla fint....nu tror jag att jag kommer bli en härmapa ;)
    Frågan är bara var den ska stå, hmm.

    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Nu har jag bokat bord och jag bad att få stå bredvid dig...hoppas det funkar..;)
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg