Förändra med små medel och tankar inför hösten.



Äntligen börjar jag få till det i mitt pysselrum. Jag har nästan bara använt mig av saker som redan funnits hemma. Halvmånebordet som tidigare stod i vardagsrummet får agera skrivbord. Vita pinnstolar hade jag flera stycken undanstoppade, bra att ha liksom:) Kudden är från Pb Home och ska flytta till soffan inom en snar framtid:)



Det enda som är nytt är pennorna, den vita koppen som de står i och det vita blocket.



Den vita hyllan är flera år gammal, ett reafynd från Åhléns som väntat (många år:) på att komma upp. Här har jag tänkt ha olika typer av förvaringsburkar/askar sen.
En söt liten ljusslinga från miljögården som köptes till förra julen passar bra i hörnet och ger lite mysigt sken tycker jag.



Pennorna är från Tine k och ritblocket från Clas ohlsson. Saxen är från Lilla tegelbruket, köpt tidigare i somras.

Hej på er alla vänner!

För några veckor sedan var mitt pysselrum ett förråd, jag stängde dörren för att slippa se eländet;)
 Men jag gav mig själv en rejäl spark där bak och tog tag i problemet. 
Börja med att rensa precis allt, mycket åkte ner i lådor som ska till loppis och mycket åkte in i det här vitmålade skåpet.


Det ser inte så stort ut men rymmer massor! Även en vitmålad gammal knoppbräda kom upp och fungerar som väsk och sjalhängare.
Ja sen flyttade jag in halvmånebordet och resten ser ni ju:) 
Jag känner mig otroligt nöjd över detta rum, ska bara få till lite mer förvaring och dylikt till arbetshörnan så blir jag ännu nöjdare:)

En liten sporre när jag gjorde i ordning här var ju det faktum att jag ska plugga i höst. det är en distanskurs på Karlstad Universitet så då behöver jag ju en inspirerande miljö att plugga i:) Jag ska gå något som heter Förskolelyftet. Det är för att höja kvalitén i förskolan, vilket jag tycker är viktigt. Det känns både kul och pirrigt:) Jag har ingen aning om hur mycket pluggande det blir men jag ska fortsätta jobba heltid så jag är lite orolig för att bloggen kommer bli lidande. Å andra sidan så känner jag mig otroligt inspirerad inför hösten! Har massor av tankar på hur jag ska inreda här hemma så jag håller tummarna för att det ska bli lite bloggande, inte varje dag men några gånger i veckan i alla fall:)

Nu ska jag pyssla ihop några söta etiketter. G har nämligen gjort egen grötblandning och håller på att rosta egen musli i ugnen:)

Vet ni, jag ska bli bättre på att lämna spår efter mig när jag kikar in till er, för det gör jag faktiskt;)

Stor kram från mig!

Kommentarer

  1. Så fint du fixat. Rummet är super. Så skönt att rensa, här står det ett gäng kartonger som ska till nån loppis.
    Ha det gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Inspirerande och jättefint rum. Där kommer du trivas att plugga.
    Gillar ljusslingan, har själv hängt upp en i hallen vid spegeln.
    Man börjar behöva mysskenet nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint har du gjort.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbart med ett sådant rum! :) Bra gjort och fantastiskt fint är det! :) lycka till med pluggandet! :)
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort det! Roligt när man kan göra om med saker som man redan har hemma, då känns de plötsligt som nya igen :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med ditt pluggande till hösten. Du kommer garanterat inte att ångra dig. Själv läste jag bildredigering med 10 veckors praktik inom det ämnet under min utbildning (inredare med säljkompetens) och det var sjukt kul! Kanske skulle vara något för dig om du skulle vilja plugga ännu mer sedan. Finns ju en hel del foto och redigeringsutbildningar. Jag skrev lite till dig under kommentaren som du lämnade i min blogg också.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Väldigt fint blev det. Där kommer du kunna sitta och plugga i höst. Jag pluggade också i Karlstad när jag läste intensivvårdsutbildningen. Det kommer bli kul ska du se. Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Det blev en bra pluggplats!! Vad ska du läsa förresten? Jag måste missat något, hehe...

    kram

    SvaraRadera
  9. Hejasan!
    Så fint du fixat till det i ert kontor/ditt studierum... Många fina detaljer som gör helheten till det lilla extra.
    Önskar dig lycka till med pluggandet.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Hallå vännen!
    Åååååååå, såååå fint du har gjort det i ditt egna rum:-))) Gillar skarpt!!
    Kul att börja plugga, är det något du gör genom jobbet eller på egen hand?
    Du kommer fixa det finfint!
    Jag skulle vilja gå nån fotokurs, kanske till våren eller så. Men oftast räcker inte tiden riktigt till tycker jag. Nu ska Tyra börja rida om knappt två veckor så det är ju varje lö fm.
    Sen är det så himla mycket att göra hemma än, får väl läsa instruktionsboken till att börja med kanske;-)
    Tid o pengar är väl det man aldrig har riktigt tillräckligt med;-)

    Skönt med ny säng, hoppas det ska hjälpa mot hans onda rygg.. Vi köpte vår på SOVA med, sååå himla duktiga där!

    Ha en hälig måndag min vän!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Åh så fint det blev! Mysigt och ombonat och härligt. Så kul att förändra med små medel, man behöver inte alltid ha så mycket för att det ska bli en förändring som bekant:) Spännande med plugget i höst, lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så fint och mysigt du har det! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Vad fint du har gjort det. Kanon!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Sofi, så fint det blev!:)
    Det ser verkligen inbjudande ut att slå sig till ro där o filosofera
    (om man nu hinner det, när man ska plugga... ;)
    Kanonmysigt rum!

    kram Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg