Tänkvärda ord.



Har bytt tavlor och flyttat runt på lite saker:)

Hej hopp!

Jag älskar verkligen mina fina fjärilstavlor men ibland måste man flytta runt och byta ut saker för att få ett levande hem:) Så nu har det kommit upp två lite tuffare och mer tänkvärd tavlor. De får sitta där ett tag, har nämligen andra planer för den här delen av vardagsrummet lite senare:)
När det gäller inredning så brukar jag gå fram som en ångvält, är väldigt bestämd i mina åsikter och kan lätt köra över/övertala G så att jag får som jag vill (nån som känner igen sig? Jag är dock väl medveten om det och jobbar på att bättra mig:);) men denna gång är det faktiskt han som valt tavlorna och det gillar jag!
Tycker det blev bra och eftersom mitt inredningshuvud redan planerar inför hösten så passar det ju bra med lite mörkare toner, hihi.

Semestern börja lida mot sitt slut, på Måndag är det dags för jobb igen. Även fast det ska bli kul och träffa alla barn och kollegor så hade det inte gjort något med några fler lediga veckor;)
Vet ni, i höst ska jag plugga lite med. Jag har blivit antagen till förskolelyftet på Karlstad Universitet och det känns både kul och pirrigt:) Var ju många år sedan jag pluggade.. 
Mer om det senare, nu ska jag kolla på Ernst!

Ha det fint sötisar!

Kram på er!

Kommentarer

  1. Fint med "text"-tavlor tycker jag! Har länge funderat på att stämpla några fina ordspråk men det tycks aldrig bli av.. Här hemma är det också jag som bestämmer kan man väl säga, jag bestämmer vad och hur saker ska göras och så överlämnar jag det med varm hand till sambon att utföra, praktiskt!

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Fina tavlor och ett så vackert bord!!

    SvaraRadera
  3. Kloka ord! Så fint ditt halvmånebord är med hjul på, charmigt!!
    Och vilken snygg Cath Kidston väska du hittade i London! Ohhhh så länge sen jag var där nu, längtar dit när jag läser om din resa dit :-)
    Ha en fin helg!
    Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tavlor han har valt! Jag kan lätt bli likadan, tjatar tills jag får som jag vill när det gäller inredningen...

    Spännande att börja plugga! Det kommer säkert gå jättebra för dig. Hur länge ska du läsa?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, undrar om det är en kvinnlig gen ;) Man vill så sjukt gärna få sin vilja igenom.
    Sen är det väldigt bra när man lyckas vrida på det och få dem att tro att vissa idéer är deras, fast man egentigen varit där och petat lite.

    Tavlorna är underbart snygga.

    Förstår att det känns lite vemodigt nu då, men ibland är det skönt att komma in i rutiner igen med.
    Ha nu en skön Söndag, kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Riktigt snygga tavlor! Jag gillar den lite ruffiga stilen och den smyger sig in mer och mer här hemma.
    Min J är inte lika inredningsintresserad som jag så jag får oftast min vilja igenom :)
    Kul att du ska börja plugga lite igen. Ska bli kul att höra mer om :)
    Hoppas din första arbetsdag efter semestern går smärtfritt. Snart känns det inte som om du haft semester. Så brukar det iaf vara för mig :P
    Ha en fin start på veckan!
    Kramar Marina

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!! Som jag skrattade när jag läste det här inlägget i telefonen. Jag är precis likdan, går fram som en ångvält när det gäller inredning. Och vet jag att det är något sambon blir svår att övertala om så lägger jag upp en plan. Oftast en tjatplan så han till slut ger med sig för han orkar inte höra på mig längre...haha! Jättefint blev det iaf, man behöver flytta runt på sakerna. Mina fjärilstavlor väntar också på ny plats..

    Spännande med plugg i höst! Och lite pirrigt att komma in i studietekniken igen.. Hoppas helgen varit bra och du är laddad för jobb imogon!

    kram fredrika

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Åh vilken fin blogg du har!
    Kul att få lite ny inspiration!

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta
    (Ska lägg till dig i mina favoriter)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg