Turkos och Beige = Så fint!


Fat och kuddfodral från Bruka Design.

Hej hopp!

Vårens färger i vårt hem! Ljusturkos och beige, en så himla fin kombination tycker jag. Funderade länge på vilka färger som jag kände för att plocka in, turkos var jag jätte sugen på och när jag såg de här beiga kuddfodralen var saken klar!:) Så nu är jag på jakt efter framförallt turkosa inslag, dock i den här ljusa färgen som på fatet. Har ju min turkosa kudde med och jag vill ju inte att det ska bli för mycket färg (farligt, farligt;);) men något mer turkost får det allt bli!
Har ni någon favoritfärg till våren?

Idag har jag för övrigt förnyat min garderob en aning, det var mycket välbehövligt:) Sen har jag även mumsat i mig en stor semla, det sket ju sig med en sockerfri månad så nu bryr jag mig inte om att försöka ens, eller jo försöker hålla mig till helgerna i alla fall:)

Nu kommer snart fina Svärmor med mitt Olivträd och lite annat smått och gott!

Önskar er en mysig Söndagskväll!

Kram Sofi

P.s Tack fina ni för alla gulliga kommentarer om min lugg, det gillas!:)

Kommentarer

  1. Hej tjejen!
    Mycket turkost är det som gäller här också :) Alltid varit min favoritfärg. Men som du, i den svaga nyansen!

    Supersnyggt blev det med luggen :) Fina du!

    Har bokat biljetter till Örebro nu, ska bli såå roligt!
    Har ni haft en fin helg?
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt med turkost & beigt..:))
    Jättefin kudde & fat du har köpt!

    Ha en mysig söndagskväll fina du
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  3. Turkost är verkligen en favoritfärg. Passar perfekt med beige. Så fint du kommer att få.
    Ha en skön kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Heej!

    Ni har väl inte varit på Marieberg idag?!?! Och shoppat?! Vad köpte du för kul? Just nu har jag dille på kläder. Så himla kul att få lite nytt i garderoben.

    Turkost är väl fräscht. Och beiget funkar ju alltid.
    Tyvärr är jag tråkigt och tar inte in någon färg så här till våren. Jag kör på mitt vanliga: vitt, blått och grått.

    Hur ser veckan ut för dig/er?
    Hur har ni det på fredag? Lust att göra ett nytt försök att ta en kvällsmat här?

    Kramis!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för din snälla kommentar om mina tavlor :)

    Det är riktigt fint med turkost. Håller med om att den där ljusa turkosa har något extra ;)
    Jag håller på att ändra min hel vita grund till lite svarta och gråa detaljer också. Så har inte hunnit tänka så mycket på vårens färger än, men blir nog blått och rosa som andra år :P

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar.
    Väldigt fint med turkost och beiget..
    Jag faller alltid in i mera blått till våren.
    Ha en fin kväll, kram

    SvaraRadera
  7. Hej där vilka fina fynd, gillar verkligen färgkombon.
    Jo ljust turkost plockas nog in lite här med.
    Annars lite svagt rosa funkar de också.

    Fin du blev med lugg.
    Snart ses vi ju också, ska fylla plånboken. hahahaha
    Hoppas iaf på ett besök på Nice, läääääänge sen.
    Har du planerat vad vi ska göra?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Hej socketopp!!!
    Du är ju bara för go!!!! Alltså jag är inte mycket för att införa förbud för mig själv, men jag kan hålla med om att man ska se upp med för mycket sötsaker. Så jag försöker också begränsa det till helgerna, men visst kan det slinka ner nån enstaka bit nån vardag med;-)
    *Busvisslar* Du är ju skitsnygg i lugg!!!! Blev kanon det där!!! En pingla är du:))))

    Ja, jag är ju supersvag för rosa jag och ljusblått med för den delen:) Det är de pastellerna som jag bara gillar så skarpt till våren, men den turkosa var ju superfin! Ja, du vet jag är ju lika svag för Brukas saker som du;-) Undrans om vi hinner med ett besök där nästa måndag när vi anländer Sth, sen flyger vi på tisdag morgon:) Får se vad min man går med på ha ha ha ha… =)

    Åh, lite nya kläder behöver jag med. min garderob är ett synnerligen sorgligt kapitel… Uhu såger jag så trist.
    Men nu ska vi se om min bikini hinner komma, den ena var ju för liten… Upptill då, ha ha ha.. Tyra bara: "Men mamma, den täcker ju bara halva … " Tillbaks med den och hoppas en större hinner komma!!
    Beställde en till som jag hoppas kommer denna veckan, annars är det kriiiiis!!

    Låter som du haft en mysig helg vännen!!!!! Ha en fin vecka nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Å jag är så svag för turkost! Jobbar på att få in mer av den kulören här hemma i köket och matdelen. I vardagsrummet har jag olika nyanser av lila just nu och har egentligen haft det sen länge tillbaka.
    Jag jobbar som målare och har därför möjligheten att komma hem till en hel del olika människor, vilket många gånger ger både tips och inspiration.

    Hoppas du har en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Heej!
    Det blir omtapetsering, det är en lång vägg så blir lite tråkigt jobb med underarbete först... Men men! Vitt ska det bli såklart :) har hittat en jättefin tapet från boråstapeter som jag tror vi bestämt oss för!

    I veckan händer inte så mycket. Jobb o träning. Ska träffa en kompis o fika på onsdag förresten :) vad hittar ni på?

    Ska bli så roligt att se ert hem med den nionde :)

    Nu ska jag sova!
    Godnatt o kram

    SvaraRadera
  11. Jag gillar också turkost! Så fina färgerna blev tillsammans, bra kombo!=)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är en snygg kombo!
    Nu måste jag kolla in luggen, läste något om det...

    kram

    SvaraRadera
  13. Hallå där!

    Oj va jag missat härinne...
    Va fin du blev i håret!
    Och ja jag gillar oxå turkost väldigt mycket, superfint nu till våren tycker jag!

    Ha en bra dag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  14. Turkost är så fint nu till våren och det passar ju jättefint ihop med beige.

    Hoppas allt är bra med dig!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Här är turkost en storfavorit. Men till våren funderar jag på ljuslila faktiskt, för att köra på något annat för ovanlighetens skull. Men får se vart det slutar.
    Hoppas du får en riktigt bra start på veckan, kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg