När solen tittar fram...




Hej på er!

 När solen tittar fram får man passa på att fota oavsett om man har städat/piffat eller inte;)

Som många av er vet så har jag legat däckad i influensa sen i Lördags kväll, så här har varken städats eller piffats på väldigt länge:) Men nu börjar det att ordna upp sig, idag är jag helt feberfri och känner att orken är på väg tillbaka, jippi!!! Städningen får dock vänta några dagar, minsta ansträngning och jag hostar halft ihjäl mig, men fota och blogga är ju inte så jobbigt:)
Kanske eller troligtvis påverkad av att ha legat nerbäddad och inte varit utanför dörren sen i Lördags så känner jag mig väldigt sugen på att förändra här hemma för fy så oinspirerande det känns just nu... Nån som känner igen sig?;)
Visst skulle jag vilja slå på stort men inredningskontot är begränsat så det får bli med små medel, som nya blommor, kuddar och ljuslyktor - inte fy skam det heller:)

Måste bekänna en sak också... När jag var som dåligast med hög feber så åt jag inte så mycket förutom godis, det var det ända jag fick i mig så då struntade jag i att jag hade en sockerfri månad...:) 

Sist men inte minst, TACK för alla krya på dig hälsningar!

Stor kram till er alla!


Kommentarer

  1. Va skönt att du är på bättringsvägen! Det är inte roligt att ligga sjuk...

    Jag känner precis igen mig, jag vill också förändra och göra om här hemma. Jag tror att det för min del hör ihop med att det är ett nytt år, och att jag då vill få en nystart.

    Jag kom på att jag har ju inte svarat på var min grönsakstavla är köpt. Jag fick den i julklapp av min mamma och hon hade köpt den i en liten butik någonstans i Småland när hon var på en bussresa. Kanske inte till så mycket hjälp...

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din grattisönskning :)
    Skönt o höra att du iaf är på bättringsvägen. Det brukar ta sin lilla tid innan man får kraften tillbaka. Visst vill man fixa hemma, man kan ändra med små medel :)
    Hoppas du piggar på dig till helgen. Ha de gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att det går åt rätt håll, dessa sega vintersjukdomar.
    Även om jag inte går hemma längre så känner jag likadant.
    Tiden finns liksom inte för allt jag vill, så just nu när man ska komma in i att arbeta igen så får hemmet vänta lite.
    Vill ju bara gosa med Stella när jag kommer hem ;)
    Ha en mysig kväll, kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jag känner också för att ändra om det mesta hemma just nu men det går ju inte för sig. Har lite svårt för inredningshysterin där allt måste vara nytt för säsongen, då gör jag som du. Byter kuddar och annat lite smått o gott.
    Jorå, jag har bott i bla Hongkong. Det var enn upplevelse jag aldrig glömmer!

    kramen på dig

    SvaraRadera
  5. Jag känner också för att ändra om det mesta hemma just nu men det går ju inte för sig. Har lite svårt för inredningshysterin där allt måste vara nytt för säsongen, då gör jag som du. Byter kuddar och annat lite smått o gott.
    Jorå, jag har bott i bla Hongkong. Det var enn upplevelse jag aldrig glömmer!

    kramen på dig

    SvaraRadera
  6. Hej Sofi!
    Skönt att du börjar piggna till igen!
    Tänk vad lite solsken kan göra för kropp o själ! :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej va skönt att du känner dig lite bättre. Men usch o fy för hostan som är kvar.

    Ja visst får man allt passa på när solen är framme, så härligt. Den visade sig typ 30 minuter här o Nova sa: mamma titta solen!

    Jo tack vill oxå förnya, dra igång projekt. Vill rusta kontoret o göra det till novas rum, vill tapetsera en snutt i köket, rusta vårat sovrum o göra ett dressingroom av mitt pysselrum då jag iaf sitter i rummet el i köket.
    Ja o så står fönsterbyte först på listan. så jag får väl vänta med alla andra projekt då det kostar att byta fönster.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du mår bättre :)))
    Och visst är man inrednings sugen!!!!
    Men som sagt nu känns det som om pengarna ska räcka till mycket ;))
    Men nya blommor kan man alltid unna sig :))))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  9. Härligt att du är piggare.
    Att förnya går faktiskt att göra med enkla medel och nästan gratis. Bara ett mått med fantasi behövs och så kan man titta i sin gömmor där brukar det finnas en massa harglömtbortsaker........
    Bästa fredagen till dig
    kram
    AC

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg