En doft av sommaren!



Ljuva syréner som doftar så gott!


Så vackert att dekorera med sommarblommor! Dessa har jag dock glömt namnet på... Nån som vet vad det är?;)


Kaffet smakar alltid godast i favoritmuggen.


Mårbackapelargonerna är också på gång.


Lilla ljuslyktan kommer från ERNST.


Den stora glasvasen är från House doctor och ljushållaren i mässing är från Strömshaga, båda är köpta hos Lilla tegelbruket.



Hej!

Nu har uterummet fått sig lite kärlek i form av sommarblommor och ljusa toner.
Här är ett av få ställen som jag faktiskt kan dekorera för tillfället. Har en liten man som är på allting just nu så tvbänken, soffbordet, fönsterna mfl är helt tomma. 
Här inne får han bara vara när hans mamma punktmarkerar honom;) Kan säga att duken oftast ligger som en hög i mitten av bordet annars är risken att både den och alla sakerna ligger på golvet;)
Jag vet, det är bara att gilla läget och intala sig själv att det är fantastiskt med nyfikna och initiativtagande barn;);) För det är det ju för det mesta:)

Idag har vi busväder hos oss!
Regn och blåst:( 
Men efter lunch ska det bli strålande sol så då ska vi packa med mellis och gå till en lekpark här i närheten tillsammans med vänner. Blir mysigt!

Den här veckan börjar ju fotbolls-EM.
Jag är i grund och botten en riktig fotbollsnörd men har kommit av mig lite de senaste åren. Hoppas ändå att jag kan få lite feeling nu när det närmar sig.
Ska bli kul att se matcherna med vänner och se Nils i Sveriges matchställ:)
Laddningen kan börja!

Tittar ni?

Önskar er en fin Onsdag!

Kram Sofi 




Kommentarer

  1. Hej Sofi,
    Hoppas att ni just nu njuter av sol och mysig mellis ute! :)
    Tack för fin inspiration som alltid!

    Jag är sådär totalt ointresserad av sport på TV, oavsett vad det än är. Men landskamper kan vara riktgit spännande att se.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Nadja

    SvaraRadera
  2. Hej sötis <3
    Å så fint det är med alla blommor och ljuslyktor i ert vackra rum :)
    Är det inte en plymspirea? :)
    Just nu räcker verkligen inte tiden till.... Sååååå mycket på jobbet så det är galet och allt annat på det..
    Nåväl... dax att sova och semestern ligger ju och frestar där framme :) Å då längtar vi att ni vill komma o hälsa på <3
    Kramar o suss gott hjärtat <3
    Fotboll... näääää, det vet du ju ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg