Att andas skogsluft.



Några söta minigranar fick följa med hem från skogen igår. 


Något som vi inte räknat med var alla dessa kantareller! Stor lycka!

Gokväll!

Jag ska hålla mig ganska kort ikväll eftersom det är hög tid att laga middag:)
Men jag måste ju visa er gårdagens skogsfynd. Inte trodde väl vi att det skulle finnas så mycket kantareller nu! Måste vara det milda blöta vädret. Ett helt gäng fick vi med oss hem i alla fall:)
Några minigranar, massor av mossa och en gren (ni ska få se) fick också följa med hem från skogen. Precis när vi satt oss i bilen för att fika kom regnet, där hade vi tur!:)
Idag har däremot solen lyst hela dagen. En promenad med grannen och ett trevlig besök av min frisör/vän har stått på dagens agenda.
Hade tänkte göra en fin mosskrans till ytterdörren också men tydligen hade min najtråd fått fötter eller lagts på ett "mycket bra ställe" för jag hittade den inte. Får bli en tur till blomsterlandet efter jobbet imorgon alltså.

Nä nu ska vi göra hemmagjorda hamburgare.

Kikar in till er senare!

Fin kväll och stor kram till er!

P.s För den som är sugen på att fynda så har Smultrongården öppnat sin nya webbshop ikväll och har 50 procent på en valfri vara tom måndag 10/11 kl 24.00. Skynda fynda säger jag bara!

Kommentarer

  1. Hej sötnos!!
    Så mysigt med en skogstur!! Tänk här hittade flickorna svamp i skogen idag. Trattkantareller, det hade jag inte vetat om int min syster konfirmerat att så var fallet;-) Jag är ingen skogsmulle, men gillar att vara där då o då, mer vänner än så är vi inte hi hi;)
    Ja, jag försöker lära mig hjärtat. Inte alltid så lätt för man tror man orkar mer än man gör många gånger..
    Ha en fin kväll nu! Va rädd om dig och köp nån god alkoholfri glögg. Jag köpte Mobergs, men tyckte den var ganska så söt.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så mysigt att gå i skogen och vilket guldfynd:) Så gott ju!! Gillar din minigran, jag ska ge mig ut i veckan och leta efter något liknande. Så gott det lät med hemmagjorda hamburgare. Nu är jag proppmätt av allt fikande idag men ska komma ihåg det till nästa helg. Supergott är det ju!

    Hoppas du har en skön kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  3. Vad fint med minigranen. Jag har tänkt plocka med mig en på många av mina promenader. Kram Sus

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg