Adventspyntat lite och helgen som varit.





Hej!

Hoppas att ni haft en bra helg!

Min har varit toppen!
I fredags tog vi en tur till Smultrongårdens julmarknad efter jobbet. Så mysigt!
Julstämningen var hög, vi åt och fikade gott, shoppade fint och njöt av den inspirerade miljön.
Igår var jag till Stockholm med min fina vän Emma och hennes dotter Tilda. Lite julklappsshopping blev det men framförallt ett besök på Angry Diner. Det har gått ett program på tv som hette Arga restaurangen. det är arga snickaren, Anders Övergård som haft det och äger restaurangen (tror jag).
Jag har inte sett programmet själv men Tilda hade sett varenda program och ville gärna gå dit och äta när vi var i Stockholm, för säkerhets skull hade vi bokat bord:)
Å vad lycklig hon blev! Flera av personerna som var med i serien jobbade kvar på restaurangen bla en av hennes favoriter. De var så gulliga och kom ut och pratade med oss och jag tog kort på Tilda och hennes idol. Behöver jag säga att vi hade en överlycklig lite tjej med oss resten av dagen?:)
Maten då? Jo helt okej enligt mig. Frågar ni Tilda var det "det godaste hon ätit":) Söt är bara förnamnet på denna underbara lilla tjej.
Tillbaka till shoppingen, jo några julklappar blev det och lite mammakläder till mig, hann inte med så mycket mer.
Efter en mycket lyckad dag i huvudstaden var det tre trötta tjejer som tog bussen hem till Örebro på kvällen:)

Idag har vi bara tagit det lugnt här hemma. Sen jag blev gravid så sover jag inte så bra, brukar sova som en stock annars men nu vaknar jag ofta och drömmer konstigt. Det gör mig lite trött så en dag hemma och mysa var precis vad jag behövde idag. Har adventspyntat lite men har en del kvar. Just nu ser hemmet ut som jag vet inte vad eftersom jag rivit fram saker, jullådor och pynt både här och där. Har så få ställen att ha pyntet på så jag vet ju inte var jag ska få plats med allt;) Vilket i-landsproblem;)
Hur går det för er med pyntandet?

Nu ska jag försöka få lite ordning här hemma!

Fin kväll till er!

Kram Sofi


Kommentarer

  1. Jobbigt att inte kunna sova ordentligt. Du har gjort jättefint, mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej stumpefi!
    Va mysigt med tjejdag i Stockholm:))

    Jag drömde med mycket konstigt när jag var gravid och det hör nog till tror jag...
    Du får vila dig emellanåt och ta en liten tupplur då o då :)

    Mysigt att pynta lite. Jag ska fixa lite här i veckan. Mannen hade putsat alla andra fönster när vi kom hem i em. Himmel sååå skönt!
    Själv är jag helt slut. Färdig. Vet inte varför, men är helt låg du vet hur det kan vara ibland.
    Snart ska jag krypa upp i soffan o kolla på Maria Lang.
    Sköt om dig vännen o hälsa G!
    Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig helg! Jag har faktiskt missat den resturangen helt men det kanske beror på att jag inte har sett något avsnitt av programmet heller:)
    Vad jobbigt med sömnen, minns verkligen hur det var...känns som kroppens sätt att förbereda sig på att det kommer bli en del rubbad sömn de närmsta året:)

    Jag ska börja pynt och fixa i veckan, längtar!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  4. Den här veckan kör jag igång riktigt med pyntandet...utom tomtarna, dom får sova vidare ett tag, hihi....har nyss satt upp julgardiner i köket solen skiner men snön fattas....hoppas den kommer snart;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. tolle bilder, danke für die inspirationen und einen schönen mittwoch wünscht angie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg