Äppel päppel...




 
Tänk så mycket man kan göra med äpplen, baka, äta, dekorera mm:)
Är du sugen på några goda äppel recept hittar du några här hos Madame Edith, den tjejen kan verkligen baka!:)
 
Gokväll!
 
Efter att ha pluggat tre kvällar i rad så är huvudet fullt av uträkningar, atomer, ekosystem, hållbar utveckling etc. Kände att jag behövde kika in här en stund och få lite annat att fokusera på:)
 
Imorgon blir det däremot inget pluggande.
Torsdagar brukar annars vara min pluggdag eftersom jag slutar tidigt då. Men inte imorgon för då ska jag sätta mig i frisörstolen direkt efter jobbet. Klippning och slingor åt det mörkare hållet ska det bli:) Efter det åker jag och några vänner ut till Mariebergsgallerian som har supershoppingkväll.
Som ni förstår så kan morgondagen inte bli annat än bra!
 
Nu ska jag däremot krypa ner under täcket och läsa bloggar!:)
 
Kram på er alla fina!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

  1. Vilken härlig röd färg på äpplena! Nu blir jag sugen på äppelpaj :)

    Ha det så kul på shoppingen ikväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå fint du gjort vännen!!!! Känner att jag behöver göra lite fint ute med... Kanske i helgen;-)
    Spännande med frissan:-) Själv är jag jättenöjd. Kände att mitt hår var sååå trött o slitet efter en massa stress... Nu känns det så friskt igen!! =) Och mycket tjockare.
    Är ju inte begåvad med sånt fantastiskt hår som du!!
    Ååååå shoppingkväll ikväll!!!! Lovely!! Nice antar jag;-) Jag la ut det jag köpte där idag. Tror jag ska skicka henne länken, hon var såå trevlig!=)
    Ha de så mysigt vännen och shoppa loss!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej ja visst kan man använda äpplen till mera än att äta.
    Har också nyss varit ute o lagt äpplen i min höstplanteringar :)

    Kram Camilla

    ps ska maila vägbeskrivning nu

    SvaraRadera
  4. Äpplen är både fina och goda :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint du har piffat och fixat .Härligt med ett besök i Marieberg finns många mysiga butiker där ! Älskar Nice och goa Nina .Önskar dej en skön och härlig kväll .Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag har också kikat in hos Madame Edith idag och bakade gifflar. Fina äpplen du har.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Så fint du gjort med äpplen ute! Här har jag inte hunnit plantera så mkt höstväxter ännu, men då har jag ju det roliga kvar. ;) Hoppas att du hittade en massa roligt att shoppa! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Ja äpplen är bästa fruktträden att ha i trädgården! Vi har bara ett träd och det är än så länge så litet att det inte ger någon frukt..

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  9. Heeeeej!
    Undrarns just om du kommit hem än...med fyllda påsar..;) Jag höll mig borta från den där shoppingkvällen... för säkerhets skull..;)
    Jag har ju redan sett att du blev supersnygg i håret. Du är ju så himla duktig som både jobbar o pluggar.. det tror jag inte jag skulle orka..fniss..är för gammal...
    Va fint du gjort på verandan/altanen. Äpplen är ju så himla fina..särskilt de röda o vet du nu när jag kikar på dina bilder med skinnet där också fick jag en vansinnig lust att sätta på en julskiva...hihi
    Jag törs inte dekorera med äpplen utomhus här.. Vi har ju 2 rådjur som lixom tror att de bor här och de trasslar sig bara närmre och närmre så jag är rädd att de skulle kliva ända upp på verandan om det fanns äpplen där.
    ha en mysig helg nu!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka röda äpplen, gott till mycket och fina bara som prydnad.
    Önskar en trevlig helg!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  11. Underbart att kunna använda äpplen till så mycket!
    Fint du gjort!

    Var kommer pläden ifrån?

    Trevlig helg!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Trädgårdsäpplen är så goda!! Och som du säger, jättefina att dekorera med:) Du blev så fin i håret, passade dig så bra nu på hösten så förstår du är nöjd. Hur var kvällen då? Blev det nå shopping? Systers lilla tjej är hos oss i helgen och hon är bara 5 veckor yngre än Wilma så det är så roligt att vi fick varsin tjej, och nu när de snart bor här det med så får de ännu mer nytta av varandra!

    Hoppas du har en fin helg!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  13. Så otroligt fina bilder.
    Hittade ett recept på äppelpaj med bl.a. Hackad Schweizernöt på men har glömt var, annars lät det galet gott.
    Du blev så otroligt fin i håret.
    Ha en fortsatt härlig helg. Kram

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder..:-)
    Att du blev såå snygg i håret vet jag ju!

    Önskar dig en fin start på den nya veckan
    Kramkram

    SvaraRadera
  15. Härligt med höstäpplen! Så himla fint och gott dessutom. =D
    Imponerande att du både pluggar och jobbar!
    Ska du hem till Camilla på lördag by the way?
    Det ska jag och Tor!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. WOW vad vackert:) jag ÄLSKAR äpplen på hösten...så mysigt

    Kom hälsa på mig på bloggen snart igen:)

    Ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg