Trädgårdsdag.



Här under Biggaråträdet ska det bli en rabatt:)


Vi märker ut, gräver ur, lägger dit sand i kanten där stenplattorna ska ligga, lägger ut dem och sen fyller upp med gödseljord och pappas specialblandning;)


Jag är mycket bestämd, en vit och ljusrosa rabatt ska det bli. Vi planterar Dahlior, nävor, klematis och violer.


Klart! Jag är superduper nöjd och väntar med spänning på att nävorna och klematisen ska växa till sig och börja blomma:)

Gokväll!

Man skulle nästan kunna tro att min blogg blivit en trädgårdsblogg:)  
Känns som jag bara visar trädgårdsbilder just nu men det är ju så kul, inspirationen flödar och det är ju den tiden på året, så det är väl okej va?;)

Idag har vi haft vår årliga trädgårdsdag tillsammans med mina föräldrar och G:s mamma. Tycker nog vi kan kalla det tradition eftersom vi hade det förra året med. Eftersom vi är ganska nya med trädgård (jovisst jag är uppväxt med stor trädgård men vem brydde sig då?:) så känns det väldigt bra att ta hjälp av experterna när man ska göra lite större projekt.
Som ni ser ovan så gjorde vi en ny rabatt under Bigarråträdet, så himla nöjd blev jag!
Nu vill jag bara att alla blommor ska växa till sig snabbt som ögat så den blir sådär "prunkande":)
Vi la sten runt alla fruktträd, pappa fixade ordning på kryddlandet, vi klippte buskar, rensade, gödslade och hade mycket trevligt tillsammans! Tack fina ni för all hjälp!

En vecka med mycket jobb väntar nu så det känns bra att energlagret är påfyllt:)

Först väntar dock en spännande hockeyfinal! Heja Sverige!

Nu ska jag kika in till er!

Stor kram

P.s Någon mer än jag som tyckte Petra Mede var grym igår!? Vilken kvinna:)

Kommentarer

  1. Vad fint det blev och kul att samlas sådär :)
    Bra med experthjälp också. Själv när jag var 6 år och framåt så istället för sport så påtade jag i trädgården hihi. Det var liksom mitt intresse istället, jag trivdes som fisken hihi. Än idag är det mitt stora intresse.
    Nävorna kommer nog växa galant, har själv några som jag hoppas ska ta sig iår. De brukar ju sprida sig bra så man slipper rensa ogräs.

    Hoppas du får en fin start på veckan, nu ska här göras tacos :P
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Heej Sofi!
    Såå himla fint det blev! Det ska du absolut vara super duper nöjd med! :) Jag gillar trädgård så mig gör det absolut inget med trädgårdsinlägg på din blogg. Vad blev det för färg på nävor och klematis?
    Nu hejar vi fram Sverige till GULD!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Det är ju härligt med trädgårdsbilder! Så här års ska man ut! :) Blev dundersnyggt med blommorna och stenarna under trädet, och ännu snyggare blir det säkert när att växer till dig lite. :)
    Vilken underbar "tradition", den kan jag tänka mig att sno lite den dag jag själv skaffar trädgård.
    Kul att titta in här! Man blir alltid på lite bättre humör!
    Ha nu en riktigt fin fortsättning på söndagen!
    Stor kram :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint det blev och vad mysigt att ha en trädgårdsdag tillsammans med nära och kära! Förstår att du är supernöjd:)

    Ja nu hejar vi på Sverige ikväll!!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Härligt med trädgårdsarbete och fint blir det, dessutom!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Bara så du vet så är trädgård också inredning och en blandning i bloggen är det mest intressanta. I love your blog :) Sååå fint ni har gjort. Bar jobbat. Vi har planterat häck heeela helgen. Nu ösregnar det, vilket innebär lite ledigt. Faktiskt rätt skönt hehe. Men nu är hela baksidan klar. Nu fattas lite mer i sidan och på framsidan sen är det klart. Sen lite gräsmatta på det. Mycket med trädgård helt enkelt, men det ska bli skönt när man gjort grunden. Då kan man pyssla med annat skoj som ni har gjort i helgen. Rabatter och sånt där :)

    Hoppas allt är bra med dig Sofi. Inte så mycket tid över för bloggen som du märker och inte heller så mkt tid att kommentera heller, men nu passar jag på lite.

    Saknar!!! KRAM

    SvaraRadera
  7. Så fint, ni kan ni:-)

    Ha en fin kväll, heja Sverige 💙💛💙💛💙💛
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har gjort det eller rent av vackert kanske man kan säga att det är.
    Har det tagit lång tid?
    Ha en jätte bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Superfint blev det! Va duktiga ni är, det låter som om ni har hunnit med en hel del på er trädgårdsdag. Vi har också pysslat i trädgården i helgen, klippt äppelträd och grejat med vår "köksträdgård" :)

    Nu blir det hockey! Heja Sverige!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så himla fint ni gjort! Som sagt, jag lever mitt trädgårdsliv genom dig just nu, hihi! Tur jag har en balkong i alla fall!!

    Gissar att det är hockey hos er med?! :) R sitter här o hoppas ;)

    Ny vecka på g. Har du några särskilda planer?
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Wow, så fint det blev med den nya rabatten!
    Gott att få hjälp av experter! :)

    Önskar dig en bra vecka,

    kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Heej
    Så himla fint det blev med rundingen runt trädet. Visade mannen i huset, han säger, ja så får det bli när vi köper robotgräsklippare, haha....vi får väl se hur det blir med det..haha
    Ja massa utebilder på min blogg också, ser ut som det blir så för många av oss, är ju liksom tiden för det nu.
    kram Aina-Kristin

    SvaraRadera
  13. Har också gjort "rondeller" runt mina träd, men jag fyllde dom med stenar.
    Så fint det kommer att bli när allt växt till sig.
    Kan bara inte med P M, inte min favvo, men visst är det stort att leda hela festivalen.
    Ha en skön kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  14. Åh så snyggt det blir! Kul med olika former också, det ger lite liv.

    Yes Petra var grym! Kul tycker jag med så många skämt i ESC,. hoppas danskarna tar lyra och bygger på det ;)

    KRAM Amanda

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Så himla fint det blev!!!
    Trots sjukhusbesök fixades det en del hemma hos oss i helgen med:) pappa har målar grinden och stolparna och sen satt upp ena delen tilltvättställningen, det fanns bara en plint kvar när mannen var på "sågen" o handlade:)
    Nu sitter jag på hotellrummet i Sth och kollar bloggar, som jag inte hunnit gör så mycket på sistone tyvärr. Det går i ett just nu o jag längtar rejält efter semester. Ska jobba heltid i juni, men det var så mycket ledigt att det blev sammantaget bara en dag extra att jobba jämfört med vad jag brukar;) sen går jag på semester.
    När du du/ ni semester? Visst skulle ni åka till London?
    Natti natt!
    Kram Anna.

    SvaraRadera
  16. Det blev jättefint!
    Nyfiken på den där specialblandnigen? ;)

    Såhär till sommaren får gärna bloggar bli lite trädgårdsbloggar! Det är ju ändå trädgården som blir "vardagsrummet" i några månader nu :)

    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Olá Sofi!

    Gostei de conhecer seu Blog. Ele é bem interessante.
    Abraço,
    Norminha

    SvaraRadera
  18. Superfint! Härlig helg du verkar ha haft! Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Glömde fråga, vart har du köpt stenarna?
    Kram Aina-Kristin

    SvaraRadera
  20. Doktor OG otrzymał moc i został wybrany przez Boga do wyzwolenia świata. Kiedy mój mąż porzucił mnie z jedynym dzieckiem, wszystko się zmieniło. Byłem bez życia, ludzie wykorzystali moją sytuację jako okazję do penetracji mnie. Zostałem pozbawiony wszystkich oszczędności mojego życia i prawie straciłem nadzieję, dopóki w ostatniej chwili nie spotkałem doktora JB. Moje spotkanie z dr OG było cudem i do dzisiaj byłem tego dnia błogosławiony, ponieważ prawie straciłem wszelką nadzieję. Mój mąż, którego zrobiłam wszystko, co możliwe, aby sprowadzić do domu nagle wrócił do domu 2 dni po tym, jak spotkałam doktora OG, korzystając z tego postu, aby podziękować mu za pomoc, a także podzielić się swoim kontaktem, aby inni również mogli z niego skorzystać. skontaktuj się z nim pod następującym adresem ogudosolution@gmail.com WhatsApp. +234 810 098 2751

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg