Pysselhelg.



Hej alla fina!
Den här helgen har gått i pysslandets tecken:)
Igår var jag och min pappa och handlade blommor, han hade även med sig lärkkvistar, minigranar och annat pynt som han samlat på sig från skogen, fina pappa:) 
Sen har det pysslats mest hela helgen med lite smått och gott. Som jag sett att många av er gjort så gjorde även jag en stjärna av pinnar eller närmare bestämt lärkkvistar, tycker det gav lite extra liv i stjärnan.  
Jag blev nöjd.
Några julgrupper och annat pynt blev det också men det visar jag en annan dag.
 Å så sugen jag blev att göra riktigt Juligt i köket när jag höll på att pynta, det enda rum i huset som faktiskt ska få röd och vit skepnad:) Men det får vänta lite, i alla fall tills nästa helg;)

Att få till bra bilder är ju inte lätt i detta November mörker, att den bra kameran är ute och reser gör ju inte saken bättre;) Men det är bara och gilla läget.. 
Nu ska jag titta in till er!
Kram Sofi

P.s Tack för det fina orden om min "tårta";)

Kommentarer

  1. Jisses vad duktig du är att piffa o göra fint.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hej rara du, så fint de blev gillar stjärnan.
    Ja jag ska också ha liiite rött i köket i år, de blir på gardinerna som jag klickat hem från Jotex.
    Ja nu vill jag också pyssla fram allt juligt jag har :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Toppenfint :) Vilken söt pappa du har... Fina ljusstakar jag skymtar där i fönstret. Visst är man riktigt sugen nu, på torsdag smäller det helt och hållet för mig. Då ska allt upp hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi så kul att vi båda pysslat ihop våra stjärnor i helgen :P Så fint det blev hos dej! Slet upp en pyttegran i skogen oxå som jag satt i vatten..får väl se hur länge den håller sej innan barren lossnar :P Ja visst blir man mer pysselsugen ju närmare jul vi kommer...:D He en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. Gulle pappa! :) Va rar han är som tänker på dig. :)
    Jätte fint! Har också sett liknande stjärnor men aldrig i lärk. Super fint!
    Ha en fortsatt mysig söndagskväll! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt med pyssel. Å fota är inte lätt nu, kolsvart nästan hela tiden.
    Hoppas att du har det toppen denna söndagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Men så vacker stjärna va!
    Ja visst är de mysigt med allt pysslande nu, de mår man riktigt gott v i novembermörkret!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilken tårta!!!

    Åh så fin stjärna du gjort..mysigt med en pysselhelg..:))
    Gulligt av din kära far..mysigt när man kan göra saker tillsammans så.

    Ha en fin start på veckan söta Sofi
    Stoor kram till dig

    SvaraRadera
  9. Så mysigt det låter med pysseldag.
    Vacker stjärna. Har funderingar på att göra någon mer.
    Enkelt men väldigt snyggt pyssel.
    Hoppas du får en skön start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Pyssel är kul.;-)
    Kram till dig snälla gumman.

    SvaraRadera
  11. Så fint och vad roligt med pyssel. Tycker "tårtan" i det andra inlägget var superfin den också. Klart du ska vara nöjd ju. Sträck nu på dig lite :)

    Stor kram från mig /Josefin

    SvaraRadera
  12. Det låter både inspirerande och avkopplande med pysselkvällen du var på. Vad roligt! Vilken fantastisk kreation du skapade!

    Ja men visst är man sugen på att pynta. Vet du? Jag har hängt upp mina julgardiner, jag kunde bara INTE låta bli, haha.. Så har jag också köpt hyacinter, plockat blåbärsris och plockat in en stor pinne. Den står lutad mot en vägg som jag sedan ska hänga röda äpplen i.

    Till helgen ska jag faktiskt köpa lite julblommor. Hihihi...

    Tack, vad roligt att du gillar ljusstaken. Såg att den kostade det dubbla på bauhaus. Heja Ullared för deras prima priser! =D

    kram Madeleine

    SvaraRadera
  13. Hej tjejen!!

    Vår helg var lugn. Gjorde inget speciellt alls faktiskt. Svante har blivit förkyld. Så vi tog det bara lugnt. Micke däremot var till Sthlm på någon motorcross grej i Globen.

    Låter som du haft en mysig helg.

    Har du haft en bra dag?

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg