Mixa och matcha!

Snart är det fredagsmyyys... Men först ska jag visa lite nya textiler till köket! 







(kökshanddukar och grytvante från Greengate)

Olika mönster men samma färger, kan nog bli fint.. Vad tror ni?
Tyget hade jag först tänkt sy köksgardiner av, men jag är fortfarande nöjd (hör och häpna) med de vita som vi har:) Så nu blir det en duk istället, först och främst i alla fall! 

På tisdag ska jag och min vän Emma ha sykväll, då ska jag sy duken och några kuddöverdrag... Men nu till det som framkallar ångest och smärta - Vad ska jag ha för tyg till kuddarna!!! Har ju varit inne på svart och vitt ett tag... Men (alltid detta men:) till våren kanske man vill ta in lite pastell... Hjälp mig här! Vad tycker ni? Jag har ett fint vitt linnetyg som jag skulle kunna tänka mig... Kan ju sy dit några fina knappar el dyllikt?
Usch sånt här ger mig beslutsångest;) ja, är det inte värre så..;)

Nu mina fina vänner så ska jag kika runt hos er innan jag fredagsmyser med god mat och en mycket snygg man;) 

Fredagskramar!
 

Kommentarer

  1. Jätte fina tyger! Pastell är ju fint till vår och sommar men vitt med fina knappar låter ju oxå bra. Finns även fina bilder man kan stryka på kuddarna. Haha..du har lite att fundera på :) Ha en mysig fredags kväll!

    SvaraRadera
  2. Hoppla.......fina tyger :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra veckan var det 105fina bloggar med
    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Green gate, I like! :) Kan bli snyggt med vilket som, beror lite på vad du har för färger i köket för övrigt. (Inte mycket hjälp där inte:) Tack för din snälla hälsning hos mig! Trevlig helg på dig, kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Pasteller pasteller!!! =) Vet du vad jag precis kom på?? Man kan ju faktiskt köpa deras "bröddukar/servetter" de är ju rätt stora och så sy ett bakstycke på så har man ett superfint kuddfodral till inte massa pengar;-)
    Nu måste jag verkligen hoppa i säng, alldeles för sena kvällar på sistone..
    Pysselkvällen var så lyckad och soppan var, om jag år säga det själv, jättegod!! Test, väldigt enkel med=)
    Kram på dig tjejen!

    SvaraRadera
  5. Snygga!!
    Kör på lite blandat i kuddar. Men enfärgat linne med vita eller svarta knappar skulle nog bli super!
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt!! Greengates handdukar är ju heeelt ljuvliga! :)

    Ha en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jaa.. suuperfint verkligen. Jag gillar skarpt när man blandar sådär samtidigt som der passar ihop. GreenGates tyger i just de gråatonerna som du har där är helt underbara :)

    Hoppas du haft en fin lördag!
    Tack söta du för "lycka till orden" angående min baotatenta ;)

    Må så gott!¨
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  8. Sååå fint, riktigt snyggt ihop..:)

    Önskar dig en häärlig söndag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  9. Så spennende! Gleder meg til å se resultatet av sykvelden :-)
    Klem fra Line

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg