Kransar.



En mycket enkel krans i granris som jag gjorde förrförra julen.


Enkel mosskrans från förra julen.

Gokväller!

Vill börja med att tacka för alla fina ord om reportaget från vårt hem!:)
Sen vill jag också berätta att världens bästa och gulligaste frisör fixat en tid till mig i helgen så jag kan bli fin i håret till helgen därpå, stort och allra ödmjukaste tack!:)

I helgen som kommer ska jag ge mig ut i skogen. Det är hög tid att plocka mossa och annat naturmaterial till julens dekorationer. Det brukar vara bra att göra det innan det blir för kallt och kommer snö. Nu ska det ju iofs komma snö hos oss redan inatt men tror inte det blir långlivat:)
Tänkte göra mig en dörrkrans med. Har bara inte bestämt mig om det blir en i mossa eller granris. Kanske gör en i mossa först och en i granris när det börjar närma sig jul, ja så får det bli:)
När jag gör en krans så brukar jag ta och pynta den med det som finns hemma. Rotar man runt i skåpen kan man hitta både det ena och det andra:)
Brukar ni göra kransar?

Nu ska jag äta, vi gjorde en stor lasagne i måndags så det finns fortfarande kvar och lasagne är nästan godare när den stått en dag el två, mums!
Sen blir det en kopp te och nya Lantliv Jul.

Fin kväll till er!

Kram Sofi






Kommentarer

  1. Så fina kransar.
    Det enkla är det vackra.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackra! Måste oxå göra mig en krans i år, och sätta på ytterdörren. Du får gärna visa hur du gör, vad du använder för stomme osv.
    Kul med reportaget, jättefina bilder.

    Stor kram för en tuff tid som du beskrev i tidigare inlägg, läste om krocken, hua..
    Catta

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Du är så duktig på det där med kransar :)
    Jag är inte alls bra på det. Men nog hade det varit fint på dörren snart:)

    Meeeen va gullig hon är din frisör. Trodde nog att hon skulle fixa det till dig:)
    Suss gott vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina kransar du har gjort, kanske skulle testa på det. Jag brukar ju sätta lite lingonris runt ett stålhjärta...på enklaste vis ;). Ja kanske man skulle passa på att gå ut i skogen och leta reda på lite fint pysselmaterial.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Tjingeling Sofi:)
    Helgen innan första advent kör vi vårt julmys. Vi planerar för fullt..... ;) Välkommen om du har tänkt dig en liten tur. Trevlig helg, Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Hallå Sofi! Hade en hel del att läsa ikapp härinne hos dig! Kul med repotaget!

    Happy Friday! Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kransar! :)
    Så roligt det var att kolla in ditt reportage! :)

    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg