En dagsutflykt till Öland.


Hej!

Hur har ni det i värmen? 
Lite för varmt för mig faktiskt:)

När vi besökte Anna förra helgen så tog vi en dagstur till Öland. 
Här kommer en bildkavalkad från dagen. Alla bilder är oredigerade... Skyller på att orken tryter i värmen:)


Vi började med att besöka Gårdby café och lanthandel.


De har inredning, kläder och mycket gott fika.

Efter att vi varit på där så åkte vi till en strand på östra Öland (tror jag) och där njöt vi av våra goda lunchmackor som söta Anna gjort. Sen styrde vi bilen mot Böda, på vägen dit stannade vi på en mycket trevlig lite inredningsbutik i Löt. 
Vic & mic inredning. HÄR kan du läsa vad Anna skrivit om den.
Lite shopping blev det också för oss båda:)

Det hade blivit eftermiddag när vi anlände till Böda strand.



Ljuvligt!


Annas dotter Tyra är inte bara rolig och charmig, hon älskar att bada med!:)


Min G dyker allt oftare upp på bloggen nu:)

När magarna började kurra styrde vi bilarna mot Borgholm.
Där åt vi kvällsmat innan vi köpte glass och gick ner till hamnen för att njuta av den vackra kvällen.


Tack än en gång Tyra, Anna och Marcus för att vi fick spendera helgen hos er!

När vi kom hem från vår tripp till Ekenäs och Öland så var det bara att packa om för en tur till Göteborg med vänner och deras barn.
En mycket trevlig tripp med barnen i fokus. Ena dagen Universeum och andra dagen Liseberg. Jag och G tog dock en avstickare och spenderade halva gårdagen på stan för att sedan ansluta till de andra på Liseberg:)
Nu ska det bli skönt att vara hemma resten av semestern, några dagsutflykter med vänner, umgås med familjen och bara vara, det ser jag fram emot!
Mer tid till bloggen och era fina bloggar kommer jag också ha vilket känns kul!

Önskar er en trevlig Torsdagskväll!

Kram Sofi



Kommentarer

  1. Heeeej sötisvännen!
    Vilket fint inlägg och vilka härliga bilder! De behöver inte redigeras minsann.
    I morgon ska vi in till stan, prova ut springskor till mig som jag fick i present av mannen min.
    Nu ska här bli jogging;-)
    Sen åker vi till söstra mi o fam i Timmernabben för att gå på ett musikevent där.
    Ska bli himla trevligt:)
    Visst är det varmt, men jag gillar verkligen sommar o sol. Men man orkar ju inte göra någonting, så är det ju. O massor av vatten måste man se till att få i sig, annars blir man lite vimmelkantig;-)
    O nu är det nog hopp i säng för min del snart;-)
    Suss gott vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg