Lila.


Jag fyller vårt hem med lila toner till hösten.
Det gör mig glad. 

God förmiddag!

Vaknade upp till en ganska kylig morgon, den ljuvliga hösten är på intågande och jag njuter för fullt!
Gårdagens tur till svampskogen var givande både för kropp och själ, att vara i skogen om hösten är nog bland det bästa jag vet:)
En långpromenad och ett fint besök av mamma blir det idag, jag ska bjuda henne på kantarellpaj:)

Vad hittar ni på denna härliga Söndag?

Kram på er alla fina bloggvänner!

 

Kommentarer

  1. Är också väldigt svag för lila på hösten, gärna i lite mörkare toner.
    Hoppas vi får en lika givande svamptur. Det som står på dagens agenda. Med termos och lite mackor hoppas vi få många mysiga timmar under granarna.

    Ha en riktigt mysig Söndag, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Lila är en vacker färg .
    Snygga handdukar och kuddar .
    Här har vi soligt och fint väder i dag .
    Jag har inte så stora planer , ska laga något gott av kycklingfiléer till middag . Min son David kommer och äter med oss efter sitt jobb .Maken jobbar också , han slutar kl 18 .
    Jag ska packa lite för vi ska åka till vår kära stuga i morgon och vara där hela veckan ,maken har ledigvecka . Dotter Hanna har lovat sova hos oss med lillasyster Sara . Se där nu fick jag med nästan hela familjen i en kommentar . Då kan jag nämna sonen Emil också , saknar honom jättemycket . Han bor i Göteborg .
    Ha en fin söndag
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Gillar också lila på hösten.Himla fina bilder.Låter som en mysig söndag.Ha nu en härlig söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Underbara toner du bjuder på..:-)

    Åh va härligt det låter med en skogstur.
    Jag är såå dålig på det..blir liksom inte av.

    Ha nu en mysig dag med mamsen..:-)

    Stor kram fina du
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Säger det igen, lila är såå fint :)

    Låter som du kommer få en mysig dag :) Skiner solen hos er med?

    Jag vill till Primark och Victoria Secret när vi är i London :) Det är mina måsten. Och så ska vi på någon marknad i Nothing Hill med tror jag. En av tjejerna jag åker med gillar second hand så någon sån butik blir det med. Vet du några butiker du vill till? Har du varit i London förut?

    Stor kram och ha en mysig dag nu!

    SvaraRadera
  6. Här har det varit en otroligt slö söndag. En cykeltur blev det på morgonen men annars har vi bara slappat i soffan hela dagen.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få spendera dagen i skogen. Visst är det så, hösten är allt härlig.
    Fint med lila, en bra färg så här på hösten :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det bland det bästa som finns att traska runt i skogen och ännu bättre när man hittar svamp:) Gu va mycket härligt med lila! Älskar de blommiga kuddarna :)
    Trevlig kväll! Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Tack för fina kommentaren hos mig! Hissgardinerna har jag köpt från Ellos, det var lite klurigt att stryka volangen men blev ju trots allt bra till slut.

    På tal om lila så har man sina olika färg perioder här i livet, just nu tänker jag väldigt ljust (vitt) med lite pastell.....;)

    Ha en fin kväll vännen/Kram Lussan

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder hos dig med vackert lila! Älskar också dessa toner! Här har vi haft en ganska lugn söndag med besök och lite skjutsande till kalas. Förstår inte att en helg kan gå så snabbt, men det gör ju vardagar också på sitt sätt. Ha en bra ny vecka! kram Jenny

    ps. Paraplyet har jag köpt i en liten lokal butik, märket är Interstil.

    SvaraRadera
  11. Godkväll!

    Idag har vi inte gjort så mycket här hemma. Jag, hunden och Svante har sovit middag i flera timmar ;)
    Just nu skulle jag kunna sova HUR mycket som helst känns det som.

    Hittade du nåt på internet att shoppa?

    Du, det låter som om det inte går någon nöd på G där borta :) Bara att få vara i LA, hallå!! Inga fel alls :)

    Nu ska jag dregla över Andreas Carlsson i X-Factor sen blir det sängen för moi.

    Kram
    Och Godnatt!

    SvaraRadera
  12. Lila är verkligen en fantastiskt fin färg! Gillar den skarpt!

    SvaraRadera
  13. Så fint med lila till hösten!
    Hoppas du haft en skön söndag med mamsen! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  14. Ja lila är verkligen höst! Så härligt när det får vara fina varma höstdagar. Och så gott det lät med kantarellpaj, mums=)

    SvaraRadera
  15. Söta du!!
    Så fina bilder vännen, allt hänger ihop så fint.
    Tack för ditt sms, du är så rar. Har fått mail från min chef ikväll, han vill att vi skulle träffas och prata..
    Lite jobbigt att det ska behöva bli så på jobbet och vi är ju fler som mår dåligt och situationen känns så laddad.
    Så nu måste jag gå i säng och få lite sömn, klockan ringer tidigt imorgon ju…
    Sov gott!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  16. Jaaa, ska bli jättekul :) Tänkte vi skulle till Lev vackert butiken och Vita rummet, om du vet vilka det är? Har aldrig varit i Lev vackert så det passar ju bra då.
    Ha nu en fin måndag, kramar

    SvaraRadera
  17. God morgon Sofie !
    Svar ang. min korgstol : Jag har köpt den i vår lokala möbelaffär i Gällivare , dom har butiker i Luleå och Piteå också men det blir nog ändå för långt att åka dit för dig ;) Tror dom köpt in den från Finland .
    Ha en bra dag
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Åh så härligt med svampplockning! Det är underbart för både kropp & själ:) Så fint med lila till hösten! Jag njuter av hösten jag också, den är så mysig!

    Hoppas att du får en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga bilder, roligt med lite färg nu till hösten. Kram Knorkan

    SvaraRadera
  20. Lila är en härlig höstfärg, gärna i en kombination med höstgult, tycker jag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg