Alla kan bidra!



Nils 4,5 månad.

Hej!

Igår kväll när jag kröp ner i sängen låg Nils som vanligt i babynestet bredvid mig. Jag lyssnade på hans andetag som jag alltid gör. Han sov så fridfullt och tryggt.
Jag brukar alltid ta en kik på Instagram och facebook innan jag somnar, igår var inget undantag.
Det var då jag såg den. Bilden!
Bilden av en liten livlös pojke liggandes på en strand. Jag scrollade förbi precis som om min hjärna inte tog in vad den såg. Jag gick tillbaka och tittade igen. Pojken låg med ansiktet mot vattnet och då slog det mig. Jag tittar just nu på en död människa, ett älskat barn. Tårarna välde upp och jag varken kunde eller ville stoppa dem. Ett oskyldigt litet barn. Allt blev så verkligt på något sätt. 
Jag tittade på Nils, mitt älskade barn. Kände på honom, grät lite till men somnade till slut.
I morse när vi vaknade fanns bilden av pojken kvar på näthinnan och jag kände så starkt att jag måste göra något.

Det finns många olika organisationer som jobbar med att hjälpa dessa utsatta människor.
Här har jag samlat några för er som vill bidra!

Smsa HAV150 till 72980 för att skänka 150 kr eller ge valfritt belopp på www.fnflykting.se
Du kan även ge via plusgiro 90 01 64-5 eller bankgiro 900 1645. Märk inbetalningen HAV.

Smsa AKUT 100 till 72900 och ge 100 kronor till Röda korsets katastrofinsatser. Det går också att swisha valfritt belopp till 123 000 46 63 eller ge ditt stöd på www.redcross.se

Rädda barnen gör insatser för barn på flykt hela vägen från flyktinglägret till ett mottagande i Sverige. Smsa Katastrof100 till 72911 för att skänka 100 kronor. Du kan ge valfri summa till plusgiro 90 2003-3 eller bankgiro 902-0033

Vi gör vad vi kan är en sida där du kan få mer tips på hur du kan bidra och hjälpa!

Det har gått för långt nu! Vi kan inte blunda för det som sker. Att skänka 100 kr, kläder eller något annat kan betyda mycket för den som inget har. Så snälla gör något nu! 

Tack.







Kommentarer

  1. Så rätt, alla kan göra något.

    Den där bilden du talar om etsade sig verkligen fast...

    Stor kram till dig //Jenny

    SvaraRadera
  2. Håller med, så fruktansvärd bild på alla sätt och vis. Ryser och böir alldeles tårögd varje gång den dyker upp.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så sant !!!
    Gör det vi kan !!!
    Tänk om vi skulle utsättas för samma sak då vill jag möta omtänksamhet värme och medmänsklighet ❤️
    Kram Sanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg