Sista semesterdagen.






Sötaste svartvita (ser bruna ut på sista bilden men är svarta och vita :) underläggen från Serax används flitigt.
Köpta hos Stallbackens handelsbod här i Örebro.

Goddag!

Så var den här, sista semesterdagen.
Känns väl sådär ska väl erkännas. Hade gärna haft en vecka till:)
Men vill man resa bort i höst samt vara ledig några dagar kring jul så får man nöja sig med "bara" fyra veckors semester på sommaren:)
En helt fantastisk semester har vi ändå haft! (om än för kort då;) 
Cypern var så bra, hotellet var helt underbart på alla sätt och vis. Har nog aldrig känt oss så bortskämda och omhändertagna som vi gjorde den här gången.
Trots att vi båda blev förkylda så hade vi en otroligt härlig vecka på Cypern.
Sen var vi ju på besök hos Anna i ljuva Ekenäs och det var ju så trevligt och inspirerande. Där kände vi oss också mycket bortskämda då Anna och hennes familj bjöd in oss i deras hem och tog hand om oss på allra bästa sätt! Tack kära ni!
Vi har umgåtts mycket med våra fina vänner på semestern, varit till Göteborg och gjort roliga dagsutflykter.
Det jag däremot saknat är mer tid här hemma. Hade ju tänkt rensa och fixat, det har jag tyvärr inte hunnit med i den mån jag önskat. Sen skulle jag vilja träffa våra närmsta familjer mer, ibland känner jag att tiden bara rusar förbi och man tar sina nära och kära för givna, får bli ändring på det!:)

Fixa här hemma och en promenad står på dagens agenda!

En bloggrunda blir det nog senare med:)

Önskar er en fin dag!

Kram Sofi



Kommentarer

  1. Ja du, allt roligt har ett slut… men sommaren är ju inte slut för det ;) Tänk så gott att komma hem på eftermiddagarna när det fortfarande är fint väder. Det är fint det med.

    Jag har ytterligare en vecka kvar innan mitt jobb drar igång. Jag är lärare och kommer att börja på en ny skola nu efter sommaren. Det ska bli jättekul och spännande. Skolan ligger betydligt närmare där jag bor så jag kommer att slippa åka långt varje morgon och eftermiddag. Dessutom kommer jag att jobba tillsammans med en tjej jag jobbat med innan och vi trivs jättebra ihop, så det kommer bli kanon, tror jag.

    Ha det så fint både idag och på jobbet i morgon!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen,
    Visst är det så, det är så mycket man vill ha gjort på semestern. Sambon börjar jobba i morgon så "min" semester är också slut:) Och hade också tänkt göra så mycket mera hemma men inte i denna värme. Det får bli höstprojekt istället:) Men istället är jag supernöjd med vilket väder sommaren bjudit på!! Läste om er loppisdag och skulle gärna varit med men vi har dop för Elsa men hade varit bra att få bort lite grejer här hemma...

    Ha en bra start på jobbet i morgon! Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att det gått bra att börja jobba idag igen. Du får njuta av kvällarna istället. De är ljuvliga de med. Jag är inne på min tre arbetsvecka redan men har en ledig vecka nästa vecka också. Det ska bli skönt.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg