Ibland blir det bara lite för mycket.



Ny favoritsjal från Pieces.

Hej på er!

Igår kväll var det meningen att jag och en väninna skulle åka till Västerås och gå på smygöppningen av inredningsbutiken Store som bytt lokaler. Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Min vän fick förhinder så då struntade jag i att åka, G erbjöd sig att följa med men vet att han skulle tycka det var ganska tråkigt och det är ju faktiskt en bit att åka en vardagskväll. Det kommer nya tillfällen:)
Shoppingsugen var jag så det fick bli en sväng till den stora gallerian istället. En snygg sjal och en tröja fick följa med hem.

När vi bloggar så är vi väldigt olika. Vissa väljer att bara skriva om roliga feelgood saker, vissa skriver korta ganska opersonliga inlägg, andra berättar allt om sitt liv. Vissa skriver bara om inredning, andra om allt. Det finns ju såklart inget rätt eller fel utan man får ju bestämma själv precis hur man vill ha det. 
Jag tror att jag var mer personlig när jag började blogga, då skrev jag varje dag och bloggen tog mycket tid och plats i mitt liv. Nu tror jag att min blogg är ganska opersonlig, inte på ett negativt sätt men jag tror att bloggen fungerar som ett litet andrum för mig just nu. Här kan jag bara fokusera på mitt stora ytliga intresse, inredning:)
Jag jobbar heltid, pluggar och har ett lite rörigt privatliv just nu (inte så illa som det låter:) som resulterat i magkatarr och då är det skönt att släppa allt och bara vara lite ytlig här på bloggen. Samtidigt som jag skrev förut så är ju inredning och allt som hör till mitt stora intresse så då är det klart att jag ska dela med mig av det, eller hur?:)

Nu ska jag kika in till er!

Kram på er alla fina!


Kommentarer

  1. Gillar din blogg precis som den är. Jag beundrar dig som hinner jobba, plugga och blogga samtidigt.
    En stor kram till dig
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Förändringar på vägen, känner igen det...
    Jag har inte sytt stjärnkudden själv, köpte den på rea förra året...många paljetter där, pju!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din blogg precis som den är :) Du är duktig som hinner både jobba och plugga. Då kan det vara skönt att använda bloggen som en andningspaus utan så mycket krav.
    Jag känner att jag ibland inte hinner med min blogg och att jag inte har något roligt att skriva om. Jag bestämde från början att jag inte ville skriva om något personligt och att jag skulle lämna det mesta av mitt privatliv utanför bloggen, men då kanske det blir tråkigt för den som läser. Men då får det vara så!

    Usch, magkatarr är inte roligt! Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag känner så väl igen mig i allt du skriver. Själv så går känslorna upp o ner när det gäller vad jag vill blogga om och skriva. Förr så har fokuset varit på bara inredning och väldigt lite personligt. Nu är det tvärtom, nu har mitt liv tagit en ny vändning och nu vill jag dela med mig av annat också. Men man måste göra det som känns rätt för en själv, något annat är bara dumt!

    Hoppas katarren går över, och att det ordnar sig med allt. Kram

    SvaraRadera
  5. Att bestämma själv det är viktigt. Din blogg är lagom tycker jag. Själv är jag rätt fåordig och satsar mera på bilder.
    Önskar dig en fin fredag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  6. Håller med dig, man ska absolut välja själv vad och hur mycket man vill berätta och vad man vill skriva. Ibland blir det bara "glada" inlägg o ibland skriver jag även när allt inte känns så bra. Som mitt inlägg nu ikväll tex...
    Önskar dig en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Blir inte heller så många inlägg hos mig, inte så många jag skulle vilja. Jag pluggar på heltid, jobbar och pendlar och känner verkligen med dig. Det där med magkatarr känns tyvärr igen, det har kommit och gått lite från och till för mig. Fint att du orkar och vill dela med dig, såväl av små eller stora ting. Jag blev väldigt inspirerad av dina höstplanteringar där nedan, ser underbart ut! Och din nya stjärnsjal är ju bara för fin:) Härligt att få pigga upp sig med det man tycker om och brinner för.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Sofi!
    Känner igen den där känslan att man vill så mkt och kanske pressar sig själv.
    Huvudsaken att man mår bra och gör det man vill.
    Var rädd om dig nu! Och tack för din trevliga blogg :)

    Stor kram Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg